کد مطلب: ۳۰۳۸۹۶

نرخ تورم شهریورماه دو رقمی شد

نرخ تورم شهریورماه دو رقمی شد

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریورماه ١٣٩٧ به ١١.٣ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٩.٧ درصد) ١.۶ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریورماه ١٣٩٧ به ١١.٣ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٩.٧ درصد) ١.۶ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از مرکز آمار ایران؛ در شهریورماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩۵) به ١٣۴.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۵.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢۵.٧ درصد است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٢۵.٧ درصد بیشتر از شهریور ١٣٩۶ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (١٩.٣ درصد) ۶.۴ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریورماه ١٣٩٧ به ١١.٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٩.٧ درصد) ١.۶ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۶.۴ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ۵.٠ درصد افزایش نشان می‌دهد.

درصد تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به شهریورماه ١٣٩۶ برای این دو گروه به ترتیب ٣۶.١ و ٢١.٧ درصد است.

افزایش نرخ تورم خانوارهای شهری کشور

شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در شهریورماه ١٣٩٧ به عدد ١٣۴.۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۵.٣ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢۵.٧ درصد است که نسبت به ماه قبل (١٩.۴ درصد) ۶.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور

شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در شهریورماه ١٣٩٧ به عدد ١٣۵.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۵.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢۶.١ درصد است که نسبت به ماه قبل (١٨.٨ درصد) ٧.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • من

    اونی که ما می بینیم ۳۰۰درصد تورمه . مثلا یخچال ۳ میلیونی شده ۱۵ میلیونو…

  • ناشناس

    کلای اساسی یعنی هر چیزی که قیمتش تغییر نداشته مثل نان و بنزین. نگران وقتی هستیم که این اقلام هم تغییر کنند اونوقت تورم به صفر کاهش پیدا میکند.