کد مطلب: ۳۶۶۱۶۰

نرخ رشد ۹ ماهه نخست سال ۹۷ اعلام شد:

نرخ رشد اقتصادی منفی شد / صنعت منفی‌ترین نرخ رشد

نرخ رشد اقتصادی منفی شد / صنعت منفی‌ترین نرخ رشد

در جدیدترین داده‌های مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی کشور در 9 ماهه ابتدایی سال 1397 با احتساب و بدون احتساب نفت منفی است. رشد اقتصادی کشور در دوره مذکور با احتساب نفت به منفی 3.8 درصد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رشد اقتصادی کشور در دوره 9 ماه ابتدایی سال گذشته منفی شده است. منفی شدن نرخ رشد اقتصادی در هر دو بخش با احتساب نفت و بدون آن منفی است، با این تفاوت که منفی بودن نرخ شد در بخش محاسبه نفت بیشتر بوده است. پیش از این، نرخ رشد اقتصادی کشور در شش ماهه سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن با احتساب نفت ٠.٤ درصد و بدون احتساب نفت ٠.٣ درصد بود اما در 9 ماهه سال گذشته نرخ رشد اقتصادی منفی شد

در حالی که محصول ناخالص داخلی بدون نفت رشد منفی 1.9 درصدی داشته، محصول ناخالص داخلی با نفت رشد منفی 3.8 درصدی را تجربه کرده است.

محصول ناخالص داخلي به قيمت ثابت سال ١٣٩٠ در 9 ماهه اول سال ١٣٩٧ به رقم ٥٤١ هزار ميليارد تومان با نفت و ٤٣٠ هزار ميليارد تومان بدون احتساب نفت رسيده است.

اما این شاخص در مدت مشابه سال گذشته عدد بالاتری را رقم زده است، در دوره پیشین محصول ناخالص داخلي با نفت 562 هزار میلیارد تومان و بدون محاسبه نفت 438 هزار میلیارد تومان بوده است.

نرخ رشد اقتصادی در گروه خدمات منفی و در گروه‌های کشاورزی و صنعت منفی بوده است، اما گروه صنعت در این بین رشد منفی بیشتری را رقم زده است.

888

مقایسه رشد اقتصادی در پاییز و تابستان سال 1397

در 9ماهه نخست سال گذشته رشته فعاليت‌هاي گروه خدمات رشد 0.6 درصد رشد داشته، و گروه‌های کشاورزی با رشد منفی 2.1 درصد و گروه صنعت رشد منفی 7.9 درصد را تجربه کرده است. این اعلام مرکز آمار ایران درحالیست که بانک مرکزی در این مورد آماری را منتشر نکرده است.

9996

روند رشد اقتصادی در پاییز و تابستان سال 1397

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.