کد مطلب: ۳۹۰۰۹۴

از هر ۵ ونزوئلایی یک نفر به سوءتغذیه دچار است

روایت اکونومیست از نرخ گرسنگی در ونزوئلا

روایت اکونومیست از نرخ گرسنگی در ونزوئلا

گزارش‌ها نشان می‌دهد، بحران اقتصادی در ونزوئلا موجب شده، نرخ گرسنگی در این کشور از سال 2013 تاکنون بیش از چهار برابر شده و از 6.4 درصد به 21.2 درصد در سال جاری برسد.

عمق بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا را می‌توان به روش‌های مختلف اندازه‌گیری کرد. تولید اقتصادی این کشور به شدت کاهش یافته و بیش از چهار میلیون ونزوئلایی به کلمبیا، پرو و دیگر کشورها پناه برده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از اکونومیست ، شیوع بیماری‌هایی از جمله مالاریا، تب دانگ، تب زیکا و دیگر بیماری‌های عفونی سیستم بهداشتی-درمانی این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد، از هر پنج ونزوئلایی، یک نفر دچار سوءتغذیه است. این کشور بیشترین آمار مربوط به گرسنگی در آمریکای جنوبی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش جدید فائو، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد، شمار افراد گرسنه در این منطقه -کسانی که مصرف مواد غذایی آنها کمتر از سطح مورد نیاز برای یک زندگی سالم است- در سال 2018 نیم میلیون نفر افزایش یافته و به 23 میلیون نفر رسیده است.

به گفته فائو، بحران اقتصادی در ونزوئلا موجب شده افزایش گرسنگی در این کشور در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری باشد.

از سال 2013، نرخ گرسنگی در این کشور بیش از چهار برابر شده و از 6.4 درصد به 21.2 درصد رسیده است. این در حالی است که کاهش سرانه تولید ناخالص داخلی ونزوئلا، این کشور را در کنار کشورهای جنگ‌زده‌ای چون یمن و سوریه قرار داده است.

گروه‌های متفاوتی نگرانی‌های خود را ابراز کرده و هشدار داده‌اند. بر اساس گزارش وکلای کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل (UNCHR) که در ماه جاری منتشر شده، ونزوئلا تعهدات خود مربوط به حصول اطمینان از سلامت و تغذیه مردم در این کشور را نقض کرده است.

در گزارش این آژانس همچنین آمده است که برخی از مردم ونزوئلا 10 ساعت در روز را در صف‌های غذا می‌گذارنند. همچنین کسانی که مخالفت خود نسبت به دولت این کشور را ابراز کرده‌اند، از سهمیه‌های غذایی محروم هستند.

دولت کاراکاس اما نسبت به چنین نگرانی‌هایی بی‌توجهی می‌کند. این در حالی است که در ماه ژوئن 2013، فائو از ونزوئلا به عنوان کشوری که در میان 18 کشور دیگر موفق به کاهش نرخ گرسنگی طی 20 سال شده بود، تقدیر کرد.

با این حال، آخرین گزارش فائو حکایت از شکست این کشور در مبارزه با فقر و گرسنگی دارد. مساله‌ای که دولت مادورو هرگز به آن اعتراف نمی‌کند.

جدیدترین مطالب این نشریه انگلیسی را می‌توانید در سلسله گزارش‌های اکونومیست ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.