کد مطلب: ۶۰۲۲۳۸

سخنگوی دولت:

دیوار میان مردم و دولت دیگر شکسته است/کشور دیگر به صورت ویدئو کنفرانسی اداره نمی‌شود

دیوار میان مردم و دولت دیگر شکسته است/کشور دیگر به صورت ویدئو کنفرانسی اداره نمی‌شود

علی بهادری جهرمی گفت: امروز مردم، دولت و مسئولان را در کنار خود می‌بینند و شاهد هستند که کشور به صورت ویدئوکنفرانسی اداره نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نخستین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها اظهار کرد: در حوزه گزارش عملکرد دولت ما تقریبا به صدروزگی دولت رسیدیم. باید دید که دولت در این مدت چه گام‌هایی را برداشته و آیا عملکردش قابل قبول بوده یا نه. لزوم پاسخگویی و داشتن شفافیت و لزوم ارائه گزارش عملکرد به مردم و رسانه‌ها و مطالبه‌ای که به ویژه در ذهن رسانه‌هاست دولت بر خود واجب می‌داند که این گزارش را داشته باشد که از این هفته از سوی برخی وزارتخانه‌ها آغاز می‌شود و در هفته بعد با شدت بیشتری پیگیری می‌شود.

امروز کسی استرس دسترسی به واکسن کرونا را ندارد

وی با طرح این پرسش که شرایط امروز چگونه است، گفت: امروز کسی در کشور استرس دسترسی به واکسن کرونا را ندارد. کافیست یک شهروند اراده بکند به تزریق واکسن تا در سریعترین زمان ممکن و نزدیکترین محل ممکن به واکسن دسترسی پیدا کند. امروز ما آزادی های عمومی که جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است را در دسترس مردم قرار دادیم. ترددهای شبانه دیگر به دستور رییس جمهوری ممنوع نیست و آمار تلخ درگذشت شهروندان از ۷۰۰ نفر در صد روز پیش به زیر ۱۰۰ نفر در حال حاضر رسیده است.

امروز سبد کالا با احترام درب منزل به مردم تحویل داده می‌شود

بهادری جهرمی تاکید کرد: امروز کالاهای اساسی در دسترس مردم است و مردم برای اینکه بتوانند به مرغ و تخم‌مرغ دسترسی داشته باشند نه استرس و نه واهمه‌ای دارند نه نیاز است در صف‌هایی بایستند برای دریافت کالا یا سبد کالا. امروز سبد کالا با احترام درب منزل به مردم تحویل داده می‌شود و مردم با سفارش اینترنتی می‌توانند مرغ و تخم‌مرغ و از امروز برنج و شکر و روغن و بزودی برخی کالاهای لبنیاتی را درب منزل دریافت کنند.

اکنون کادر درمان مشکل مطالبات معوق ندارد

وی افزود: کادر درمان که زیر فشار جدی بود امروز مقدار بیشتری می‌تواند نفس بکشد و استراحت کند و روحیه‌ای تازه کند و فشار کاری‌اش تا حد قابل‌قبولی کاهش پیدا کرده و مشکل مطالبات معوق ندارد و غالب این معوقات از سوی این دولت پرداخت شده است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: امروز فرزندان‌مان دارند شیرینی حضور در مدارس را می‌چشند، امروز ورزش‌دوستان‌مان دارند کم‌کم شیرینی حضور در ورزشگاه‌ها را می‌چشند. این نشان می‌دهد اولویت دولت پرداختن به مسائل اساسی است. این هم فقط کار یک بخش دولت نیست در تزریق واکسن حوزه‌های مختلفی در دولت دست به دست هم داده‌اند و همه اینها بدون یک ریال استقراض از بانک مرکزی، بدون تحویل تورم به مردم، بدون افزایش پایه پولی، بدون به نوعی دست‌بردن به جیب مردم و با یک تلاش شبانه‌روزی و با برنامه‌ریزی انجام گرفته است.

آمارسازی و گزارش‌سازی‌ها رئیس جمهور را فریب نخواهد داد

بهادری جهرمی تصریح کرد: وقتی مردم پای کار حل مشکلات بیایند مشکل حل می‌شود. امروز دولتمردان در صحنه تصمیم‌گیری می‌کنند، آنهم با تکیه بر همان گزارش‌های پشت میز و کارشناسی‌ها، اما دیگر در صحنه تصمیم‌گیری می‌شود و دولتمردان اجازه نمی‌دهند بحران تولید شود و مردم در فشار قرار گیرند و دیگر آمارسازی و گزارش‌سازی نمی‌تواند رییس جمهوری را فریب بدهد چون در صحنه شاهد صحت‌سنجی آمار است.

با انبارهایی از واکسن مواجه‌ایم که منتظر حضور مردم است

سخنگوی دولت یادآور شد: کشوری که در آن حتی همین ورود واکسن هم گره می‌خورد به مسائل خارجی و اجرای FATF یا بازگشت به برجام و هر مسئله خارجی و اینکه تصور می‌شد حل هر مشکل یا بحران و ورود واکسن پاسخش از بیرون مرزهاست نه از درون مرزها، امروز با دیپلماسی فعال خارجی نه تنها واردات واکسن اینگونه شده است که با کمبود واکسن مواجه نیستیم بلکه با انبارهایی از واکسن مواجه هستیم که منتظر حضور مردم برای تزریق است.

وی ادامه داد: در طول سه ماه گذشته دولت وقتی حقوق‌های پایان ماه را می‌خواست پرداخت کند دیگر مسئله اصلی کابینه این نبوده است که با چه روشی یا با استقراض از بانک مرکزی و شیوه‌های تورم‌زا بخواهد حقوق را تأمین کند. اساسا خیلی سایر اعضای کابینه در جریان این امر قرار نمی‌گیرند برای اینکه یک مسئله تقریباً عادی می‌شود و فقط آن وزرا و بخشهای مرتبط یک فشار کاری را طبیعتاً متحمل می‌شوند ولی مسئله صحن دولت نیست. بدون استقراض از بانک مرکزی با بازشدن درها، با ورود ارزهای خارجی، با فروش بهتر نفت و دیپلماسی فعال خارجی اینها محقق شده است.

اگر قرارداد اخیر امضاء نمی‌شد باید منتظر قطعی گاز در فصل زمستان می‌بودیم

بهادری جهرمی تاکید کرد: با دیپلماسی فعال خارجی است که اکو و شانگهای را شاهد بودید؛ هم در حوزه ساختار دیپلماسی کشور و هم به طور خاص دیپلماسی فردی شخص رییس جمهوری که به صورت فردی پیگیر مسائلی مثل ورود واکسن و حل مشکل گاز هستیم. اگر قرارداد دو روز پیش امضاء نمی‌شد ما باید منتظر بحران گاز و قطعی گاز در فصل زمستان می‌بودیم. البته امروز هم نیازمند صرفه‌جویی و مدیریت مصرف و توجه بیشتر بخش‌های حکومتی و مردم هستیم اما تدابیر لازم اتخاذ شده‌است.

در سه ماه اخیر چندین رکورد در حوزه صادرات را شکسته‌ایم

سخنگوی دولت تاکید کرد: امروز دیپلماسی ما فعال و متوازن است و نقش همسایه‌ها را پررنگ کرده است. ما در همین سه ماه چندین رکورد در حوزه صادرات شکسته‌ایم و رکوردهای روزانه صادرات را در همین سه ماه شکسته‌ایم و رکوردهای ترخیص کالا را در همین دولت دوبار شکسته‌ایم با همکاری مردم و بدنه دیپلماسی.

در طول سه ماه بیش از ۲۰ سند بین‌المللی با کشورها امضاء کرده‌ایم

وی یادآور شد: در مسائل منطقه‌ای بحران افغانستان بحران ساده‌ای نبود و دولت با مدیریت و تدبیر از کنار آن گذشت و به نوعی مدیریت هم داشت و میزبان کشورهای حاشیه‌ای در حوزه همکاری بود. ما در طول همین سه ماه بیش از ۲۰ سند بین‌المللی را با کشورها امضاء کرده‌ایم یعنی متوسط هر پنج روزی یک سند که عموماً هم در حوزه اقتصادی بوده است. بیش از صد ملاقات خارجی یا گفت‌وگوی تلفنی را با مقامات عالی در سطح عالی یعنی رییس جمهوری و وزاری محترم داشتیم. یعنی روزی یک ملاقات یا گفت‌وگوی تلفنی به طور میانگین.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • داغدیده

    لطفا آقای رانتی و با پارتی زیادی دهنتو باز نکن
    همین