کد مطلب: ۷۶۵۹۲۷

سخنگوی دولت: ثبات نسبی بازار ارز در یک سال اخیر

سخنگوی دولت: ثبات نسبی بازار ارز در یک سال اخیر

سخنگوی دولت گفت:در همین یک سال اخیر شاهد ثبات نسبی در بازار ارز بودیم و بعد از این تمرکز ناآرامی‌ها و فشارهای اقتصادی، وضعیت بی ثباتی در بازار ارز که موقتی و کوتاه مدت خواهد بود اتفاق افتاد.‌

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی دولت گفت: ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی آخر این هفته در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

علی بهادری جهرمی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه ۱۱ و ۱۲ اسفند سومین سفر استانی رئیس جمهوری به استان بوشهر انجام می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌ها و افتتاح های گوناگونی داریم که از جمله آن‌ها فاز ۱۴ پارس جنوبی است که ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی است و با بهره‌برداری از آن ۵۰ میلیون متر مکعب گاز در دست استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین ۱۰ هزار متر مکعب آب از محل طرح آب شیرین‌کن در این استان در اختیار مردم این منطقه قرار می‌گیرد و بیش از ۲ هزار واحد مسکن به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره مرکز مبادله ارز، اظهار کرد: بعد از اینکه دشمن ملت ایران در پیشبرد اهداف در کف خیابان دچار مشکل شد و مردم با این امر همراهی نکردند، دشمن به حوزه ارزی وارد شد. بعد از این تمرکز ناآرامی و فشار خارجی بر حوزه اقتصادی این بی‌ثباتی ارزی که موقت خواهد بود، رخ داد و بررسی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نشان از دخالت روشن برخی گروه‌ها به ویژه گروه‌هایی بودند که مورد حمایت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی خارجی هستند و نهادهای مسئول ما هم در این زمینه پیگیر انجام وظایف خود هستند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در بازارهایی التهاباتی وجود دارد اما مردم هم تجاربی از اینگونه بازارها در گذشته دارند که یک بازار ملتهب می‌شود و با شکل‌گیری این تصور که سودی وجود دارد به سمت آن هجوم برده می‌شود اما بعد ضررهایی به جای می‌گذارد که سال‌ها نیازمند جبران است. بنابراین توصیه می‌کنم که مردم به این بازارها برای سرمایه‌گذاری اعتماد نکنند و به سمت سرمایه‌گذاری مولد بروند.

سخنگوی دولت گفت: روز ۱۱ اسفند سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر انجام می‌شود که برنامه‌ها و افتتاح‌های بسیار خوبی برای آن برنامه‌ریزی شده و طی آن ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی افتتاح می شود.

سرعت اینترنت شبکه ملی ارتقا یافت

سخنگوی دولت گفت:بحث اینترنت را از برخی پلتفرم ها جدا کنید؛ گزارش ها می گوید سرعت شبکه ملی ارتقا پیدا کرده است.

مسئولان دولت در میان مردم هستند و از مشکلات باخبرند

بهادری جهرمی گفت:عیدی کارکنان ضریب مشخص قانونی دارد و فقط ضریبش از طرف دولت اعلام می‌شود. اگر عدد قرار است بازنگری شود باید از طریق مجلس این بازنگری صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: افزایش نرخ سوخت هرگز در دستورکار دولت قرار ندارد بلکه مدیریت مصرف در دستور کار قرار دارد.

دولت به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

سخنگوی دولت گفت:دولت تمام تلاش خود را برای مدیریت تامین و مصرف بنزین انجام می‌دهد.به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم.
وی افزود: برنامه‌ریزی برای تامین سوخت پایدار در ایام نوروز مورد توجه است.

سرمایه گذاری خارجی امسال ۲.۵ برابر شد

سخنگوی دولت گفت: جلب و جذب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور یکی از ظرفیت های مهم کشور ما است که در این دولت مورد توجه قرار گرفته است. از ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۱ در خصوص جذب سرمایه مجموعا ۴۰۹.۲۶۸.۰۰۰ هزار دلار جذب شده است

بهادری جهرمی ادامه داد: جذب سرمایه گذاری خارجی ۲.۵ برابر شده است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: در هفته گذشته سانحه سقوط بالگرد وزیر ورزش و همکارانشان را داشتیم که منجر به شهادت آقای احمدی به عنوان یکی از مدیران جهادی شد. وی از شهیدان حین خدمت محسوب می‌شود.

تصویب آئین نامه حمایت از نخبگان ایرانی

بهادری جهرمی تصریح کرد: در هفته‌ای که گذشت آئین‌نامه حمایت از نخبگان ایرانی به تصویب رسید و به زودی ابلاغ خواهد شد و تسهیلاتی در زمینه مسکن و حمایت بیمه‌ای و سایر تسهیلات دیگر برای نخبگان عزیز پیش‌بینی شده است.

دستور رئیسی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه سفرهای نوروزی قرار داریم رئیس‌جمهور دستور دادند همه استانداران و مدیران با هماهنگی صنایع دستی غرفه‌هایی را برای معرفی و ارائه محصولات گردشگری هر استان و تولیدات بانوان سرپرست خانوار ایجاد کنند تا موجب رونق بیشتر گردشگری و همچنین کمکی برای فروش صنایع دستی زنان سرپرست خانوار شود.

سخنگوی دولت در رابطه با راه اندازی مرکز مبادله ارز خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دشمن ملت ایران در پیش برد طرح‌های خود در کف خیابان و اغتشاشات دچار ناکامی شد و مردم از هجمه همه جانبه دشمن استقبال نکردند، تمرکز را در حوزه اقتصادی و ارز گذاشت. در همین یک سال اخیر شاهد ثبات نسبی در بازار ارز بودیم و بعد از این تمرکز ناآرامی‌ها و فشارهای اقتصادی، وضعیت بی ثباتی در بازار ارز که موقتی و کوتاه مدت خواهد بود اتفاق افتاد.‌

بهادری جهرمی گفت: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اقداماتی انجام دادند و برخی از دشمنان محور التهاب آفرینی بودند و دستگیر شدند. برخی از التهابات در خارج از کشور هدایت می‌شود و عوامل خارج نشین آن را هدایت می‌کنند و این قبیل مسائل قابلیت پیگیری حقوقی دارند.‌

وی اضافه کرد: در حوزه اقتصادی تأمین ارز در سامانه‌های مربوطه برای تأمین نیازها در حال انجام است. میزان تأمین ارز ما در سامانه‌های مختلف عموماً بیشتر از تقاضاها است و با ثبات نسبی قیمت عرضه ارز در مقایسه با بازارهای فله‌ای، قاچاقی و دلالی نشان می‌دهد نمی‌شود روی این قیمت‌ها خیلی حساب کرد.

مردم به التهابات مقطعی اعتماد نکنند

سخنگوی دولت بیان کرد: با توجه به تجربه‌ای که مردم روی بازارهای ملتهب دارند توصیه داریم که به التهابات مقطعی اعتماد نکنند و سرمایه گذاری نداشته باشند و در حوزه سرمایه گذاری به شرکت‌های خصوصی دارای طرح مراجعه داشته باشند.

راهکار دولت برای کنترل بازار اجاره

بهادری جهرمی در رابطه با برنامه دولت برای کنترل بازار مسکن اظهار داشت: به موازات طرح دولت برای تعیین سقف اجاره بها که طرحی مسکن و مقطعی بود، تولید مسکن و جبران عقب ماندگی‌ها مورد توجه دولت است که در دولت قبل مورد توجه نبود. تمرکز دولت تأمین مسکن است و مالیات بر عایدی سرمایه نیز می‌تواند کمک کند تا قیمت مسکن کنترل شود تا به مرجعی برای سوداگری و سرمایه گذاری تبدیل نشود.

وی افزود: در تمامی سفرهای پیش روی استانی افتتاح‌های طرح‌های ملی مسکن را هم داشتیم. در حوزه تأمین زمین هم ۲۴ هزار هکتار در شهرک‌ها معرفی شدند و برای ساماندهی مشاوران املاک نیز طرح‌هایی در حال تدوین و تصویب است.

نرخ‌گذاری‌ بر اساس سایر قیمت‌های ارزی تخلف است

سخنگوی دولت گفت: نرخ‌گذاری‌ها باید با توجه به ارزهایی صورت بگیرد که توسط سامانه‌های قانونی انجام گرفته است.

بهادری جهرمی افزود: واردات کالا و تامین خدمات قانونی در کشور توسط سامانه‌های نیما و سامانه مرکز مبادلات صورت می‌گیرد و نرخ‌های آن هم روشن است و ثبات نسبی هم داشته است. ارز همه واردات رسمی که در بازار وجود دارد توسط این دو سامانه تامین شده است. منابع ارزی ما در حوزه صادرات بسیار بیشتر از نیازهای ما در واردات است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عجب ثباتی…!

  • ناشناس

    همش چرت و پرت.فکری به حال مردم بکنید شکم گرسنه و پول بی ارزش شده مملکت که یک گونی اسکناس سه کیلو گوشت نمیشه خرید

  • ناشناس

    اگه فهمیدین اینا تو کدوم ایران زندگی میکنن به ما هم بگین .

  • ناشناس

    مردم خسته وداغون شدن از گرونی وتورم ومشکلات وشما هیچ کاری نمی‌کنید فقط شعار وحرف های الکی تحویل مردم میدهید

  • ناشناس

    خجالت بکش!این همه نابسامانی در بازار سکه و ارز اسمش ثباته؟!!!

  • ناشناس

    این که آقایان می‌فرمایید نوسانات ارزی کار دشمن است واقعیت دارد .چون مردم به جز شما دشمن دیگری ندارند .و هر طور دلتان میخواهد ظلم و ستم کنید به مردم غافل از اینکه خدایی هم وجود دارد.

  • ناشناس

    حرف مفت میزنه

  • ناشناس

    لااقل نمک به زخم مردم نپاشین و ساکت بمونین

  • ناشناس

    بخدا شما یه چیزی میزنید از موتوریم جنس میگیرید

  • صمد دهقان

    والا شما که مشکلی ندارید حق دارید این حرفا بزنید