کد مطلب: ۶۰۵۳۱۸

گروسی مطرح کرد:

آژانس به دنبال نصب دوربین‌ها در تاسیسات کرج

آژانس به دنبال نصب دوربین‌ها در تاسیسات کرج

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با یک شبکه خبری عربی گفت که برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت زیادی کرده است و این نهاد به دنبال توافق با ایران برای نصب مجدد دوربین‌هایش در تاسیسات کرج است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با الجزیره گفت که این نهاد به دنبال توافق با ایران برای نصب مجدد دوربین‌هایش در تاسیسات کرج است.

وی در ادامه گفت: «اینکه ندانیم چه اتفاقی در تاسیسات کرج می‌افتد مانع از آن می‌شود که به مذاکره کنندگان در وین اطلاعات بدهیم».

گروسی گفت: «برخی موضوعات همانند پیدا شدن مواد هسته‌ای در برخی مناطقی که از سوی ایران اعلام نشده بود، نیازمند توضیح تهران است».

مدیر کل آژانس بین‌الملی انرژی اتمی اضافه کرد: «نیازمند ارزیابی اوضاع با ایران هستیم و برنامه هسته‌ای این کشور بسیار پیشرفت کرده و غنی‌سازی با خلوص ۶۰ درصد انجام می‌شود».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی جدید خود مدعی شده است که ایران استفاده از آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-6 در سایت فردو را آغاز کرده است.

از طرف دیگر، آژانس حدود دو هفته پیش نیز در گزارشی اعلام کرد: «ذخایر ایران شامل حدود ۱۱۳.۸ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده به شکل ترکیب UF6 با خلوص تا ۲۰ درصد بعلاوه ۳۴.۲ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده با خلوص تا ۲۰ درصد در قالب سایر ترکیبات است».

منبع: فارس

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.