خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۶۴۸۲

نظام پرداخت حقوق چه زمانی عادلانه می‌شود؟

نظام پرداخت حقوق چه زمانی عادلانه می‌شود؟

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در خصوص اقدامات انجام شده برای ایجاد نظام عادلانه پرداخت حقوق و زمان اجرای آن توضیحاتی داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:ریشه اختلاف دریافتی کارکنان کجاست؟

لطیفی: محدودیت‌هایی در قانون وجود دارد، لازم است این محدودیت‌ها به نحوی در قانون و لایحه جدید مورد توجه قرار بگیرد. نظام افزایش حقوق تابع درصد است نه عدد ثابت.

آیا آمار دقیقی دارید که دولت چقدر و به چند نفر حقوق و دستمزد پرداخت می‌کند؟

لطیفی: ما آمار دقیقی نداریم و شفافیت در این رابطه وجود ندارد. عدد کسانی که مستخدم دولت هستند تقریباً مشخص است. کسانی که رابطه استخدامی دارند به صورت رسمی، پیمانی و یا قرارداد کار معین هستند. در خصوص بقیه انواع بکارگیری‌ها در قالب طرحی، حجمی، شرکتی و استیجاری مبنای قانونی دقیقی وجود ندارد.

ماده ۱۷ قانون خدمات کشوری بحث شرکتی را مطرح می‌کند که دولت بایستی برخی از اموری را که قابل واگذاری است را به صورت مناقصه واگذار کند یعنی با کمترین قیمت. اگر نظارت وجود نداشته باشد طبیعتاً فشار، مستقیماً بر روی نیرو‌ها وارد می‌شود. اگر نظارت‌ها خوب نباشد در برداشت سود اولین کسی که بر روی آن‌ها فشار می‌آید نیرویی است که به صورت شرکتی در آن مجموعه کار می‌کند.

نظام پرداخت حقوق چه زمانی عادلانه می‌شود؟

لطیفی: در قانون ماده ۱۷ قانون خدمات کشوری آمده است که بخشی از کار‌ها را بایستی واگذار کنیم. این کار فلسفه دارد، دولت می‌خواهد هم واگذار کند و هم هزینه هایش را کاهش دهد و برای کاهش می‌خواهد پول کمتری بدهد. در قانون این موضوع به خوبی پیش‌بینی شده است تا بر روی شرکت‌ها نظارت شود.

وزارت کار موظف بود تا نظارت داشته باشد و شرکت‌هایی که طرف حساب هستند را نظارت کند و خود دستگاه‌ها هم بایستی بر روی موضوع نظارت کنند، وقتی با کمبود نظارت‌ها مواجه می‌شویم. کم کم این فاصله‌ها تشدید پیدا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگارن جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من هیچی نه پول دارم نه کار نه پدر پول دار بگید به من چه کار کنم نظام پرداخت چیزی برای پرداخت به ما ندارد

  • ناشناس

    فاصله طبقاتی به قدری در ایران زیاد شده که بعضی از مسولیین خبر ندارند مردم دارند چطور زندگی می کنند وحرف های می زنند که ادم شاخ در میاره

  • ناشناس

    هزینه های دولت و مجلس میلیاردی وهزینه های سرسام اور وهزینه زای مسولان هم روش

  • ناشناس

    گران اداره کردن کشور هنر مسولان ایرانی است وبس

  • ناشناس

    حقوق های کسایی که حقوق زیاد می گیرند رو کم کنید یا مالیتا سنگین از ثروت مندان بگیرید این جور نمیشود که یه سری نان برای خوردن ندارند بعضی می خواهند ارز نان را هم حذف کنند

  • ناشناس

    منابع ملی کشور مثل نفت و گاز و معادن و فلزات و پتروشیمی ها که عمده ی عوایدشان به کارکنان انها می رسد هرکسی در این حوزه ها کار می کند از منابع ملی بهره مند است ولی دیگران سهمی ندارند . بانک و شهرداری ها و مخابرات و ساید دستگاه های دولتی هم می دانند چه کنند که عایدی نصیب خود و پرسنل خودشان بکنند تنها و تنها کارگر حداقل بگیر است که دستش به جایی نمی رسد…

  • هموطن

    با درود فراوان،زمانی عادلانه پرداخت میشود که تبعیض را کنار بگذارند و عدالت و انصاف بین آحاد مردم بطور کامل اجرا کنند با سپاس

  • محسن

    جناب آقای لطیفی ای کاش یه مدت تحت عنوان نیروی شرکتی مشغول به کار میشدی تا دقیق متوجه تبعیض بشی همه تو یه مجموعه آدم هستند به غیر از نیروی شرکتی زن وبچه همه خرج دارن به غیر از نیروی شرکتی لعنت به مصوبب کسی که شرکتی رو بنا کرد.یه جوری تو اداره ها میگن شرکتی که انگار گناه بزرگی مرتکب شدی هر کس از راه میرسه به توسری به ما میزنه همه زحمت‌ها هم به دوش ما هست.بله جناب آقای لطیفی عدالت شما اینه

  • مجید

    با کمال احترام وعرض ادب. نگید نیروی شرکتی بگید یه انسانی که خودشم نمی دونه داره تاوان چی رو پس میده‌.بیشتر از همه زحمت می‌کشه کمترین درآمد هم داره و توسری خور یه نیروی خدماتی رسمی هم هست ۱۱سال هست نیروی شرکتی هستم خالصانه هم زحمت کشیدم ای کاش که این همه هرروز براشون یه مبلغی واریز میشه یه شاخه گل هم به ما داده بودن فقط تمسخر وبدو بیرا شنیدیم از همه هم تحدید به اخراج میشیم حتا اینقدر که باید کارهای شخصی منزلشونم انجام بدیم والا این حق نیست ما هم انسانیم.

  • حسین

    دروغی بیش نبود