خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۵۵۳۸

کارنامه بازار سرمایه در روز ۳۰ دی ماه سال ۱۳۹۷

نفتی‌ها برنده امروز بورس / واکنش منفی بورس به شایعات خودرویی

نفتی‌ها برنده امروز بورس / واکنش منفی بورس به شایعات خودرویی

صنعت خودروسازی نیز همانند شاخص کل بورس، امروز روندی منفی داشت. تغییر مدیرعامل گروه سایپا که از آغار شروع بازار امروز، شایعات مربوط به آن در حال دست به دست شدن بود و در نهایت پس از بسته شدن بازار مورد تایید قرار گرفت، از مهم‌ترین اخبار در بازار امروز به شمار می‌رفت. نمادهای نفتی برنده امروز بازار بورس بودند.

ریزش نماگر بازار سهام در آخرین روز دی ماه، شاخص بورس را به کانال 165 هزار واحدی بازگرداند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از عبور شاخص کل بورس تهران از مقاومت مهم 165 هزار واحدی در هفته گذشته و قرار گرقتن در سطح میانه 166 هزار واحدی، امروز 30 دی ماه سال 1397، شاخص در حالی که در ساعات ابتدایی جریان معاملات امروز حدود 900 واحد رشد کرده بود در نهایت با افت 556 واحدی دوباره به کانال 165 هزار واحدی بازگشت.

شاخص بورس تهران در ۳۰ دی ۹۷

روند شاخص بازار در 30 دی ماه 1397

پیش‌تر نیز عنوان شد که شاخص کل در محدوده هیجان انگیزی قرار دارد و اگر بتواند مقاومت 165 هزار واحدی را بشکند، شرایط بازار بسیار جالب خواهد شد.

در طول جریان معاملات امروز بیش از 176 هزار معامله به ارزش 691 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام به 627 هزار و 291 میلیارد تومان کاهش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های بانکی و فرآورده‌های نفتی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

به‌طور متوالی، امروز نیز بانکی‌ها توانستند بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشته باشند. گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 108 میلیارد تومان از دیگر گروه‌ها سبقت گرفت.

شاخص بورس تهران در ۳۰ دی ۹۷

پربازده‌ترین گروه‌ صنعتی در بازار امروز بورس فرآورده‌های نفتی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها محصولات چوبی، محصولات کاغذی، اطلاعات و ارتباطات و سایر معادن بودند.

شاخص بورس تهران در ۳۰ دی ۹۷

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای شبندر، شپنا، شتران، جم و پارسان و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فارس، فولاد و وبملت بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

عمده فشار عرضه امروز از سوی گروه بانکی و خودرو اعمال شد.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل چهار میلیارد تومان متعلق به نماد کمند و بیشترین عرضه نیز با 4.4 میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

شاخص بورس تهران در ۳۰ دی ۹۷

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با افت 11 واحدی به زیر دو هزار واحدی آمد و در 1992 قرار گرفت که نمادهای ذوب و میدکو بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

دشواری نقل و انتقال ارز که بسیاری از مقامات از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس‌جمهور به آن اشاره کرده‌اند بازار را از روز گذشته تحت تاثیر قرار داده‌اند.

بازار امروز در گروه بانکی شاهد روند منفی و اصلاحی بود، گروه بانکی با افزایش عرضه‌های پی‌در‌پی در دامنه نوسان منفی‌های بالا قرار گرفتند.

صنعت فلزات و معدنی امروز روندی مثبت داشتند، رشد قیمت‌های جهانی فلزات و امید به گزارش‌های 9 ماهه باعث مثبت شدن این گروه شده است.

صنعت خودروسازی نیز امروز روندی منفی داشتند. تغییر مدیر عامل گروه سایپا که از آغار شروع بازار امروز، شایعات مربوط به آن در حال دست به دست شدن بود و در نهایت پس از بسته شدن بازار مورد تایید قرار گرفت از مهم‌ترین اخبار در بازار امروز به شمار می‌رفت.

در حالی که در مهر ماه امسال محمدرضا سروش، مدیرعامل سابق گروه صنعتی بهمن به عنوان مدیرعامل سایپا منصوب شده بود، امروز وی از پست خود کنار گذاشته شده و میرجواد سلیمانی به عنوان مدیرعامل جدید سایپا معرفی شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.