کد مطلب: ۶۲۵۶۱۹

فراخوان بزرگ تسلا برای رفع نقص فنی / نقص فنی تسلا چقدر جدی است؟

فراخوان بزرگ تسلا برای رفع نقص فنی / نقص فنی تسلا چقدر جدی است؟

تسلا برای بیش از ۸۱۷ هزار خودرو در آمریکا به خاطر نقص سیستم هشدار کمربند ایمنی فراخوان اعلام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تسلا برای بیش از ۸۱۷ هزار خودرو در آمریکا به خاطر نقص سیستم هشدار کمربند ایمنی فراخوان اعلام کرده است. هنگامی که راننده‌ها این خودروها را روشن می‌کردند و کمربند را نمی‌بستند، هشداری به آن‌ها داده نمی‌شد. این فراخوان شامل سدان‌های مدل اس و شاسی بلندهای مدل ایکس سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ می‌شد. همچنین طبق گزارش ناظران ایمنی سدان‌های مدل ۳ سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ و مدل Y سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ نیز دارای همین نقص هستند.

قوانین ایمنی خودروهای موتوردار اقتضا می‌کند هنگامی که خودرو روشن می‌شود هشدار کمربند ایمنی آن به صدا دربیاید و تا هنگامی که سرنشینان جلو کمربند خود را نبندند قطع نشود. ظاهرا اگر راننده خودرو را در همان حال که هشدار آن به صدا درآمده خاموش کرده باشد، هنگامی که دوباره آن را روشن می‌کند هشدار کمربند کار نمی‌کند.

قرار است این ماه تسلا این مشکل را با به روز رسانی بی‌سیم نرم افزار این خودروها برطرف کند. بدون هشدار کمربند ایمنی ممکن است راننده از باز بودن یا باز شدن کمربند خود آگاهی نداشته باشد. به این ترتیب خطر آسیب دیدن در تصادفات رانندگی افزایش می‌یابد. تسلا می‌گوید گزارشی تصادف یا آسیب بر اثر این نقص دریافت نکرده است و خودرو آیکون هشدار کمربند ایمنی را نشان می‌داده است.

این مشکل در آزمایش اتومبیل کره جنوبی در روز ششم ژانویه مشخص شد. تسلا مشکل را بررسی کرد وتصمیم به فراخوان این خودروها برای تعمیر آن‌ها گرفت. البته هشدار کمربند در حالتی که سرعت خودرو بیش از ۲۲ کیلومتر بر ساعت باشد و راننده کمربند ایمنی را نبسته باشد به صدا درمی‌آید.

این فراخوان از بزرگترین فراخوان‌های تسلا است که شامل هر چهار مدل آن می‌شود. تسلا از سال ۲۰۱۳ فقط در آمریکا یک میلیون خودرو فروخته است.

اما این تنها نقص خودرهای تسلا نیست!

به نقل از nbcnews ، در اوایل این هفته نیز سازمان ایمنی ترافیک آمریکا گفت تسلا فراخوان ۵۴ هزار خودرو را اعلام می‌کند. دلیل این مساله سیستم خودران تسلا بود که باعث می‌شد خودرو از علائم توقف بدون توقف کامل رد شود.

مدارک فراخوانی که روز سه شنبه منتشر شد نشان می‌دهد تسلا این ویژگی را با آپدیت نرم افزار حذف می‌کند. در واقع حالت رولینگ استاپ به اختیار راننده فعال می‌شود. هنگامی که هیچ خودرو در حال حرکت یا عابر پیاده یا دوچرخه سواری شناسایی نشود، خودرو در تقاطع‌ها به حرکت خود تا حداکثرسرعت ۹ کیلومتر بر ساعت ادامه می‌دهد. در حالت رانندگی خودران نیز خودرو نمی‌تواند به طور کامل کنترل خود را به دست بگیرد و راننده باید هر آن آماده واکنش نشان دادن باشد.

سازمان ایمنی ترافیک در حال بررسی شکایت یک راننده کالیفرنیایی مبنی بر تصادف خودرو در حالت خودران است. همچنین در حال تحقیق درباره دلیل تصادفات مکرر خودروهای تسلا در حالت اتوپایلوت با خودروهای اورژانسی در کنار جاده‌ها است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.