کد مطلب: ۳۷۷۷۶۹

نوسان مجدد قیمت گوشت در بازار

نوسان مجدد قیمت گوشت در بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به خروج غیرقانونی دام از مرزهای کشور، قیمت گوشت به سبب کاهش عرضه با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به خروج غیرقانونی دام از مرزهای کشور، قیمت گوشت به سبب کاهش عرضه با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش یک هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۳ تا ۹۶ هزار به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود حدود ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

وی قاچاق دام را دلیل اصلی نوسان قیمت گوشت در بازار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر خروج غیرقانونی دام از مرز‌های کشور موجب شده است تا دام کمتری به سمت تهران سرازیر شود.

ملکی ادامه داد: علی‌رغم واردات گوشت با ارز نیما، اما اختلاف قیمت گوشت وارداتی با داخلی حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است که اگر گوشت‌های وارداتی همانند گذشته در میادین میوه و تره‌بار عرضه شود، قیمت گوشت با روند نزولی در بازار روبرو می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه تقاضای چندانی برای خرید گوشت در بازار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه مردم گوشت مورد نیاز خود را قبل از ماه رمضان خریداری کردند و هم‌اکنون تعجیلی در خرید ندارند، از این رو رکود بر بازار حاکم است.

وی قیمت هر کیلو دام زنده را ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی دام نسبت به هفته اخیر تا حدودی در بازار افزایش یافته که این امر بر قیمت گوشت در بازار تاثیر گذاشته است.

ملکی ادامه داد: در ایام پایانی سال افزایش نظارت بر خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور موجب شد تا قاچاق دام به طور کامل کنترل شود، در شرایط فعلی از مسئولان ذی‌ربط تقاضا داریم که با اعمال نظارت‌های بیشتر از خروج غیر قانونی دام جلوگیری کنند چرا که با توجه به فصل عرضه بره و تقاضا از سوی کشور‌های همجوار، قاچاقچیان به هر طریقی اقدام به قاچاق دام می‌کنند.

این مقام مسئول قیمت گوشت در بازار را پیش‌بینی کرد و گفت: اگر مسئولان ذی ربط بتوانند خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور را کنترل کنند، قیمت دام و به تبع گوشت قرمز به سبب افزایش عرضه در بازار کاهش خواهد یافت.

وی در پایان با بیان اینکه امکان تامین ۹۰ درصد نیاز کشور از تولید داخل وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به سیاست مسئولان در جلوگیری از خروج دام از مرز‌های کشور از اسفند تاکنون پیش‌بینی می‌شود که با استمرار این روند تنها ۱۰ درصد نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود که این امر در جلوگیری از خروج ارز از کشور تاثیر به‌سزایی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    متاسفانه همه بر علیه تولید کننده صحبت میکنند و منتظر کاهش قیمت هستند چزا وقتی قیمت همه چیز سه برابر شده است وقیمت نهادها ی دامی نیز سه برابر افزایش یافته برای مثال قیمت جو از 900تون به2800تومان رسیده وقتی قیمت گوشت دو برابر میشود همه دست به کار واردات میشوند تا مبادا چند روستایی به نان و نوایی برسند

  • ناشناس

    متاسفم که باز هم دامدار بینوا ضرر میکنه که گوسفندو کیلویی چهل وپنج زنده بخره وپروار کنه بااین همه زحمت وگرونی وبعد سود که نکنه هیچ، ضرر هم کنه…کاش قیمت غذای دام هم یه فکری براش میشد که اینجوری باکاهش قیمت گوشت بلا نازل نشه برسر دامداروگله دار…