کد مطلب: ۱۲۰۰۹۹

نوسان نرخ ارز،قیمت کاغذ را تا ۱۲ درصد گران کرد

نوسان نرخ ارز،قیمت کاغذ را تا 12 درصد گران کرد

رئیس سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا کشور گفت: افزایش نرخ ارز،موجب بالارفتن 5 تا 12 درصدی قیمت انواع کاغذ در بازار کشور شده است. ابوالفضل روغنی در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با اشاره به بالارفتن نرخ ارز گفت: تولید کنندگان و صادر کنندگان کاغذ در کشور قطعا از افزایش نرخ ارز استقبال می

رئیس سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا کشور گفت: افزایش نرخ ارز،موجب بالارفتن 5 تا 12 درصدی قیمت انواع کاغذ در بازار کشور شده است.
ابوالفضل روغنی در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با اشاره به بالارفتن نرخ ارز گفت: تولید کنندگان و صادر کنندگان کاغذ در کشور قطعا از افزایش نرخ ارز استقبال می کنند چرا که این رویداد به نفع تولید ملی است.
وی افزود: تولید کنندگان به ویژه تولید کنندگان کاغذ همواره خواهان کشف قیمت واقعی ارزو تعیین آن از سوی بانک مرکزی بوده و هستند.
روغنی در پاسخ به این پرسش که از دید شما قیمت واقعی ارز چه قیمتی می تواند باشد،اظهار کرد:این پرسش باید توسط بانک مرکزی پاسخ داده شود ولی به نظر تولید کنندگان قیمت ارز می بایست بالاتر از نرخ فعلی باشد.
وی در خصوص تاثیر افزایش نرخ ارز بر بازار کاغذ کشور گفت:نوسانات اخیر نرخ ارز موجب شده تا قیمت این کالا 5 تا 12 درصد افزایش داشته باشد
وی ادامه داد: البته افزایش قیمت کاغذ در بازار داخلی تاحدودی متاثر از گران شدن جهانی قیمت کاغذ بسته بندی در جهان نیز بوده که میزان مصرف آن دائما در حال بالا رفتن است.
رئیس سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به افزایش ظرفیت تولید کاغذ بسته بندی در کشوربه میزان مصرف انواع کاغذ اشاره کرد و افزود:میزان مصرف کاغذ تحریردر کشور 350 هزار تن،کاغذ روزنامه 100 هزار تن،و کاغذ بسته بندی 900 هزار تن است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در بخش تامین صد درصدی نیاز داخل به کاغذ تحریر و روزنامه با کمبود مواجه هستیم اظهار داشت:خوشبختانه در بخش تولید کاغذ بسته بندی که میزان مصرف جهانی آن نیز در در حال افزایش است،بیش از 2 میلیون تن تولید سالیانه در کشور ظرفیت سازی شده که در بخش صادرات آن نیز در حال حاضر رایزنی و مذاکراتی با دیگر کشورها صورت گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.