کد مطلب: ۱۸۵۹۶۱

نویسنده عربستانی پس از انتقاد از فساد در دستگاه حاکمیتی دستگیر شد

نویسنده عربستانی پس از انتقاد از فساد در دستگاه حاکمیتی دستگیر شد

مسئولان عربستانی چند روز پس از انتقادات علنی یک نویسنده مشهور از فساد دستگاه حاکمیتی عربستان وی را بازداشت کردند.

صالح الشیحی، نویسنده مشهور عربستانی که برای روزنامه الوطن نیز قلم می‌زند چند روز پس از حضورش در برنامه‌ای تلویزیونی و انتقاد از دستگاه حاکمیتی در عربستان و عدم جدیت ریاض در مبارزه با فساد در طول سال‌های گذشته از سوی مسئولان این کشور بازداشت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، الشیحی در این گفت‌وگوی تلویزیونی از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خواست به محاکمه متهمان پرونده‌های فساد بپردازد.

وی در ادامه خواستار محاکمه مسئولان برجسته دولتی که متهم به سرقت اموال کشور هستند، شد.

عربستان از نوامبر گذشته عملیات را تحت عنوان مبارزه با فساد آغاز کرده و در این راستا ۲۰۰ شاهزاده، وزیر و تاجر عربستانی در هتل ریاض به اتهام فساد بازداشت کرد.

کارشناسان حقوقی جهان با انتشار بیانیه‌ مشترکی سرکوب فعالان حقوقی در عربستان و اعمال قوانین مبارزه با تروریسم علیه آنها را محکوم کرده و خواستار آزادی تمامی زندانیانی شد که حقوق مدنی و سیاسی‌شان به شکل مسالمت‌آمیز محقق نمی‌شود.

این کارشناسان در بیانیه خود بدون اشاره به بازداشت صدها شاهزاده، وزیر و مسئول عربستانی در هتل ریاض از نوامبر گذشته، نام برخی از زندانیان از جمله سلمان العوده را آوردند که تنها به دلیل درخواستش برای افزایش رعایت حقوق بشر در قانون عربستان بازداشت شده است.

علاوه بر زندانیان عقیدتی در عربستان، چهره‌هایی نیز به اتهام فساد در هتل ریاض در بازداشت هستند که تعدادی از آنها اخیرا در برابر اعطای بخشی از ثروت خود آزاد شدند که از جمله آنها شاهزاده متعب بن عبدالله و ابراهیم العساف، وزیر دارایی سابق هستند و ولید بن طلال، ثروتمندترین تاجر عربستانی هنوز در بازداشت به سر می‌برد.

منبع: شبکه خبری الجزیره

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.