کد مطلب: ۶۳۰۶۴۹

۴ نکته اقتصادی سخنگوی دولت در نشست امروز

۴ نکته اقتصادی سخنگوی دولت در نشست امروز

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود به چهار نکته مهم اقتصادی اشاره کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نشست امروز خبرنگاران با سخنگوی دولت چه نکات اقتصادی بیان شد؟

به نقل از ایسنا ، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود گفت: هم اکنون شاهد سفر رئیس جمهوری به قطر و برگزاری دیدارهای دوجانبه و شرکت در مجمع صادرکنندگان گاز هستیم.

اقدامات دولت در مبارزه با فساد

بهادری جهرمی درباره مبارزه با فساد گفت: دولت توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی را به منظور کاهش و مقابله با فساد به عنوان اقدام راهبردی پیگیری کرده است. همچنین شناسایی ۷۰۰ حساب بانکی فعال غیرمجاز ارزی هم از جمله اقدامات در حوزه مبارزه با فساد است.

وی یادآور شد: امروز مردم اثر ثبات در بازار ارز را می‌بینند. ۱۷ میلیارد دلار معادل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان هم با محوریت بخش خصوصی در ۴۸ طرح بزرگ صنعتی اجرا شد. در فروش نفت هم رسانه های غربی نیز اعلام کردند که رکوردشکنی صورت گرفته است. خنثی سازی تحریم ها علاوه بر مذاکرات ادامه یافته است.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین تا امروز ۳۳۰ کسب و کار خانگی با اعلام و ثبت در درگاه مربوطه مجاز به فعالیت شدند.

مشکلات اقتصاد مزمن و زمان‌بر است

بهادری جهرمی یادآور شد: پیش‌تر هم اعلام شده است که برخی مشکلات اقتصادی مزمن است و نیاز به اقدامات زمان‌بر دارد. با این حال اقدامات مهمی نظیر آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی با دستور رئیس جمهور در ۱۳ استان به ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد تومان با محوریت بخش خصوصی که ۱۱ میلیارد دلار صادرات یکی از عواید این پروژه‌هاست، صورت پذیرفته است.

ارز ترجیحی حذف می‌شود؟

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره تعیین تکلیف ارز ترجیحی تصریح کرد: ارز ترجیحی یک سیاست اقتصادی ناکارآمد بوده و هست. استمرار آن یعنی استمرار تورم سرسام آور سه سال اخیر. یعنی استمرار رانت. یعنی استمرار هدر رفت منابع ارزی کشور. دولت برای هزینه کرد آن راهکارهای جایگزینی را به مجلس ارائه کرده است.

بهادری جهرمی یادآور شد: هنوز این مورد تصویب و قطعی نشده، تمام مسئولان دولتی مرتبط از جمله رئیس سازمان برنامه بودجه، وزیر کشاورزی، وزیر بهداشت و سایرین روز یکشنبه در مجلس مجدداً موضوع را تبیین کردند. البته همچنان این موضوع در حال بررسی است و بند مربوط به این مسئله نیز با نظر نمایندگان محترم دیروز به کمیسیون بازگشت. منتظر نظر نهایی مجلس هستیم.

نسبت به مذاکرات وین بزرگ‌ نمایی شد

بهادری جهرمی با بیان اینکه دولت از ابتدا به گره نزدن زندگی روزمره مردم به مذاکرات پایبند بوده است، تاکید کرد: آثار این رویکرد در دیپلماسی منطقه ای و فروش نفت و بازگشت ارز و تجارت خارجی دیده شده، البته متاسفانه در گذشته نسبت به مذاکرات بزرگنمایی شده بود. موضوعات ملی را باید متوازن و به اندازه سهم و اهمیت خودش پیش برد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره لزوم جامع نگری و عدالت در توزیع اعتبارات، متناسب سازی حقوق با تورم و انضباط مالی، گفت: در حال حاضر لایحه ای برای بازنشستگان کشوری و لشگری و کارگری در حال تدوین است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دنبال فساد هستید خودتون هم میدونید فساد در خودتون و خانواده هاتون هست دنبال چی می‌کردند
    اگه دنبال مهار تورم هستید که دارین دروغ میگید چون خوده شماها تورم رو درست کردید که مردم رو فکرشون رو خراب کنید که راجعب چیزی فکر نکنن همین دو روز پیش بلیط اتوبوس و مترو رو دو برابر کردید فقط بفکر خالی مردن جیب مردم هستید ننگ به شماها