کد مطلب: ۴۶۰۸۱۷

نکات مهم رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار ارز

نکات مهم رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار ارز

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تلاطم این روزهای بازار، عمدتاً از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز، به خاطر مشکلات ناشی از کرونا در ابتدای سال، نشأت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی ۴ نکته مهم درباره بازار ارز بیان کرد.

۱- قبلاً هم تأکید کرده‌ام، تلاطم این روزهای بازار، عمدتا از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز، به خاطر مشکلات ناشی از کرونا در ابتدای سال، نشأت گرفته است. با فروکش کردن تدریجی تقاضاهای تجمیع شده ماه‌های قبل و افزایش عرضه در نیما تعدیل خواهد شد.

۲- گزارشات خوبی از افزایش قابل توجه صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی و صادرات غیرنفتی و خبرهای مثبت از آزاد شدن منابع مسدودی بانک مرکزی دریافت کرده‌ام که روند تأمین ارز را متحول خواهد کرد.

۳-‌ صادرکنندگان تکیه‌گاه اصلی ارز‌آوری کشور هستند، فرصت برای برگرداندن میلیاردها دلار ارز صادراتی در دو هفته آتی پایان می‌یابد. این فرصت به هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد. از فردا، با هماهنگی بانک مرکزی، قوه محترم قضائیه، وزارت صمت و نهادهای نظارتی، صادرکنندگانی که تاکنون تعهد خود را ایفا نکرده‌اند، در لیست‌های ده نفره برای توضیح درمورد نحوه ایفای تعهدات دعوت می‌شوند.

۴- مجددا تأکید می‌کنم، بانک مرکزی دخالت هدفمند خود در بازار را به تشخیص خود و با در نظر گرفتن مصالح عالیه اقتصادی کشور اعمال خواهد کرد. بانک مرکزی یک‌بار در مهرماه سال ۹۷ توان خود را نشان داد. برخی به خاطر اشتباه محاسباتی تا دوسال برای فروش دلارهای ۱۹ هزار تومانی خود معطل ماندند. امروز نیز ریسک بازار ارز برای سرمایه‌گذاری به شدت افزایش پیدا کرده است و من نیز وظیفه دارم این را به فعالان اقتصادی گوشزد نمایم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهرداد

    هیچ اهمیتی نداشت . زر مفت بود.

  • ناشناس

    جناب رییس بانک مرکزی حواست هست که ارزش پول ملی در طی چند ماه نصف شده است به مردم دروغ تحویل نده

  • ناشناس

    روش اداره کشور با جیب مردم خالی کردن از طرق بورس طلا ودلار این روش ایندفعه شکست میخوره

  • ناشناس

    یه اهنگ شاد بندازید مردم حال کنند

  • ناشناس

    همتی از این چهار تایی ها زیاد میاد عادت داریم.

  • ناصر

    نکته اصلی اینها نیست بلکه جبران کسری بودجه از طریق بالا بردن قیمت ارز توسط خودشان است. این وسط گور بابا مردم. گور بابا تولید کننده. آقای همتی حداقل به شعور مردم توهین نکنید. دیگه حقابق بازار ارز رو هر بچه دبستانی هم می دونه.

  • اصحاف کهف

    سلام و ادب، مدیریت محترم
    متاسفم برای مردمی که باور ندارن همه چیز زیر سر خود دولت و بانک مرکزی و … است
    متاسفم برای خودم، نه به خاطر کسانی که از این بابت ها سود میرند و خود …..، ، چون برای کارشان دلیلی وجود دارد ، بلکه متاسفم برای خود، به خاطر کسانی که واقعا نه سود میبرند و نه …، اما از ته قلب اینها را باور دارن و مانند یک احمق، کلمه سیاست برایشان معنی ندارد و به خاطر نادانی آنها، ما نیز باید تاوان بدهم
    تمام تاسفم برای مدیر سایتی که این نظر را که هیچ گونه توهین و … ندارد، تایید نکند.
    حال خودتان معنی تاسف را در این کلمات تفسیر کنید.
    موفق باشید

  • ناشناس

    مردم دیگر به شما اعتماد ندارند چرا که کارنامه سیاهی از خودتان به جا گذاشتید

  • علی ابادی

    علی آبادی
    آقای رئیس بانک مرکزی مادرت قربانت بره با داشتن پسری مثل تو دیگر بسه این همه دروغ و چرت و پرت گفتن و جمع کردن صادرکنندگان برای استنتاق انان و بازی با مردم بیچاره مردم رمق ندارند
    حرفهای بیخودی شمارا گوش کنند اگر راست میگی در صرافیهارا ببند و
    فروش دلار را بعهده بانکها بگذار و نرخ دلار را با نرخ دولتی بفروش و هزار نوع قیمت خرید و فروش را از بین ببر که مردم بفهمند ارز یک قیمت بیشتر ندارد و سلام نامه تمام

  • ناشناس

    چرا کسی این همتی دروغگوراخفه نمیکنه