کد مطلب: ۱۶۴۲۸۱

معاون برنامه ریزی و توسعه آبفای کشور:

نیازی به تولید همه تجهیزات صنعت آب و فاضلاب در داخل نیست

نیازی به تولید همه تجهیزات صنعت آب و فاضلاب در داخل نیست

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور با اشاره به خودکفایی ۹۵ درصدی صنعت آب و فاضلاب کشور، گفت: به لحاظ فنی امکان تولید بقیه نیازها در داخل کشور وجود دارد اما مقرون به صرفه نیست.

علی اصغر قانع گفت: خوشبختانه همه پروژه‌های صنعت آب و فاضلاب با استفاده از محصولات ساخت داخل پیش می‌روند و صرفا بخشی از ابزار دقیق یا برخی از تجهیزات آب شیرین‌کن ها وارد می‌شود.

وی که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات صنعت آب و فاضلاب سخن می گفت، در گفت وگو با تجارت‌نیوز با بیان این مطلب، ادامه داد: امروز دیگر هیچ کشوری در دنیا به دنبال تولید همه محصولات در داخل نمی‌رود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه چنانچه بخواهیم می‌توان به تولید ۱۰۰ درصد نیازها در داخل هم برسیم، خاطرنشان کرد: مساله مهم این است که هیچ‌وقت در مقابل تهدیدات خارجی خللی در روند اجرای پروژه‌های صنعت آب و فاضلاب ایجاد نشده است و در بدترین شرایط اقتصادی و تحریم نیز کار خود را پیش‌ برده‌ایم.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات صنعت آب و فاضلاب صبح امروز (دوشنبه، بیست و چهارم مهرماه) در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه که تا بیست و هفتم مهرماه ادامه دارد، ۲۵۸ شرکت داخلی در کنار ۱۰۵ شرکت خارجی از بیست کشور حضور دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.