کد مطلب: ۲۳۶۹۶۵

نیمی از کانتینرهای تجاری دنیا در اقیانوس هند جابه‌جا می‌شود

نیمی از کانتینرهای تجاری دنیا در اقیانوس هند جابه‌جا می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اقیانوس هند از مناطق راهبردی در قرن ۲۱ محسوب می‌شود و به عنوان مرکز اقتصاد جهانی، نقش حائز اهمیتی در تسهیل تجارت جهانی دارد.

محمد راستاد در ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند با بیان اینکه این اقیانوس به لحاظ اقتصادی به یک منطقه پویا تبدیل شده است، به نقش گسترده این منطقه در انتقال انژری اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون شاهد رقابت جهانی برای حضور کشورها در این منطقه هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به گزارش آنکتاد مبنی بر افزایش تجارت «دریاپایه» و رشد اقتصادی در آسیا، گفت: نیمی از کانتینرها در این منطقه است. بیشتر کشورهای کرانه اقیانوس هند دارای ظرفیت‌های درحال توسعه هستند که می‌توانند به همکاری‌های منطقه‌ای کمک کنند و این ظرفیت‌ها را به کار گیرند.

راستاد درباره چشم انداز تجارت دریایی در اقیانوس هند درخصوص ویژگی‌های این منطقه، اظهار کرد: اقیانوس هند از مناطق راهبردی در قرن ۲۱ محسوب می‌شود و به عنوان مرکز اقتصاد جهانی، نقش حائز اهمیتی در تسهیل تجارت جهانی دارد.

رشد ۶ درصدی جابه‌جایی کالا در ایران

وی با تاکید بر مشارکت جدی و راهبردی ایران در منطقه اقیانوس هند، افزود: در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ بیش از ۱۵۴میلیون تن کالای غیر نفتی از بنادر ایران جابه جا شد که نشان دهنده رشد ۶ درصدی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه نقش ایران در تجارت منطقه رو به افزایش است، گفت: اقیانوس هند کانون و قلب تجارت جهانی قلمداد می‌شود و کوتاه‌ترین مسیرهای دریایی در این منطقه قرار دارد؛ چراکه اقیانوس آتلانتیک را به اقیانوس هند وصل می‌کند. از این رو توسعه دریایی و ترافیک دریایی در بنادر منطقه اقیانوس هند رو به رشد است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه اقیانوس هند به یک منطقه اصلی برای تجارت جهانی تبدیل شده و در مقایسه با سایر اقیانوس‌ها شاهد افزایش تجارت در این منطقه هستیم.

منبع: سازمان بنادر و دریانوردی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.