خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۶۴۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جهش قیمتی اوراق تسهیلات مسکن/ هزینه گرفتن وام مسکن چقدر است؟

جهش قیمتی اوراق تسهیلات مسکن/ هزینه گرفتن وام مسکن چقدر است؟

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در یک ماه گذشته جهش قیمتی عجیبی را داشته و حالا به ۱۰۳ هزار تومان رسیده است. در حال حاضر هر یک از زوجین برای دریافت وام ۴۸۰ میلیونی خرید مسکن باید ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید اوراق مسکن هزینه کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سقف دربافت تسهیلات اوراق مسکن برای زوجین تهرانی ۴۸۰ میلیون تومان تعیین شده است. از این مبلغ ۸۰ میلیون تومان آن به صورت وام جعاله و تعمیرات مسکن است.

اما همان‌طور که یکی از متصدیان بانک مسکن به تجارت‌نیوز گفت ۸۰ میلیون وام جعاله فقط در صورتی که زوجین در بانک رتبه اعتباری b یا بالاتر داشته باشند با ارائه ضامن رسمی کسر از حقوق می‌توانند وام ۸۰ میلیونی تعمیرات مسکن را علاوه بر ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت کنند.

در حال حاضر قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن به ۱۰۳ هزار تومان رسیده است. این رقم در یک ماه گذشته بیشترین جهش قیمتی را داشته است. قیمت این اوراق در کمتر از ده روز ۱۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

در واقع هر یک از زوجین برای دریافت تسهبلات خرید مسکن باید ۹۶۰ برگ اوراق را خریداری کند که با قیمت فعلی اوراق مجموعا باید ۹۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بپردازند، یعنی هر متقاضی به ازای هر یک میلیون تومان تسهبلات ۲۰۶ هزار تومان باید اوراق بخرید تا وام را دریافت کنند.

متصدی بانک مسکن به تجارت‌نیوز گفت: اگر عجله‌ای برای خرید مسکن ندارید بهتر است صبر کنید. چون در اول هر ماه این اوراق به بازار عرضه می‌شود و مقداری قیمت فعلی آن تعدیل می‌شود.

اما اگر این اوراق با حجم بالا به بازار عرضه شوند چه اتفاقی برای بازار سرمایه و سهامداران خواهد افتاد؟

فروش اوراق در چند ماه گذشته اصلی‌ترین عامل افت شاخص کل بورس و ریزش سهام‌های ارزنده بازار بوده است. بسیاری از سهامداران علی‌رغم جو مناسب بازار اما زیان‌های گسترده‌ای را داشته‌اند که کارشناسان بازار سرمایه معتقدند دولت برای جبران کسری بودجه خود شروع به فروش اوراق کرده و از جذابیت بازار سهام کاسته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.