کد مطلب: ۲۸۲۷۰۷

هشدار جدی به خریداران خودروهای لیزینگی

هشدار جدی به خریداران خودروهای لیزینگی

انجمن ملی لیزینگ ایران هشدار داد که مشتریان در زمان خرید خودرو نسبت به اعتبار شرکت ها و اشخاص آگهی دهنده تحت نام لیزینگ دقت کنند.

در اطلاعیه روابط عمومی انجمن ملی لیزینگ ایران آمده است، در شرایط فعلی اقتصاد کشور و آشفته بازار ثبت نام و پیش فروش خودرو و امکان بهره‌برداری اشخاص حقیقی و حقوقی سود جو از نام و اعتبار نهادهای مجاز در بازار واسطه‌گری پولی و مالی تحت عنوان فروش لیزینگی و اعتباری خودرو و با درج عباراتی مانند کارگزار رسمی لیزینگ بانکی، نماینده لیزینگ معتبر، لیزینگ دولتی و استفاده از واژه‌های واسپاری و لیزینگ مجاز ، قطعا عده‌ای از هموطنان و شهروندان در معرض اینگونه آگهی‌ها قرار گرفته و بدون شناخت از ماهیت و صلاحیت اشخاص آگهی دهنده با عناوین یاد شده، نسبت به واریز وجه و مبالغی بابت پیش پرداخت یا ثبت‌نام به حساب آنان اقدام می‌نمایند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،در این ارتباط ضروری است تا رسانه‌ها و همچنین هموطنان و شهروندان گرامی به نکات زیر توجه نمایند:

شرکت‌های لیزینگ دارای مجوز فعالیت و به عبارتی مجاز نسبت به ثبت‌نام و یا پیش فروش خودرو اقدام نکره و در تاریخ این نامه هیچ گونه تعهدی به مشتریان و عموم مردم بابت دریافت مبالغ پیش فروش و ثبت نام ندارند.

بر اساس مفاد دستورالعمل اجرایی نظارت بر شرکت‌های لیزینگ مصوب ۱۴ دی ماه ۹۵ شورای پول و اعتبار که در تاریخ ۲۸ دی ماه ۹۵ توسط بانک مرکزی به این انجمن ابلاغ شده است؛ ایجاد شعبه و نمایندگی توسط شرکت‌های لیزینگ مجاز صرفا پس از تایید بانک مرکزی امکان پذیر است و شرکت‌های لیزینگ مجاز حق واگذاری عاملیت انعقاد قرارداد و اعطای تسهیلات ( کارگزاری) به دیگران ندارند.

اسامی و مشخصات شرکت‌های لیزینگ مجاز در سایت بانک مرکزی قسمت مؤسسات اعتباری مجاز به آدرس www.cbi.ir و همچنین سایت اینترنتی انجمن ملی لیزینگ ایران به آدرس http://iranlease.co قابل مشاهده است.

هموطنان می توانند قبل از واریز هرگونه مبلغ به حساب آگهی دهندگان تحت نام کارگزاری لیزینگ، لیزینگ دولتی، لیزینگ بانکی و یا انعقاد قرارداد با آنان، از طریق انجمن ملی لیزینگ ایران نسبت به احراز صلاحیت و اعتبار شرکت‌های لیزینگ مورد نظرکسب اطلاع نمایند.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.