کد مطلب: ۲۳۹۶۳۴

هفته آینده گزارش سانحه سانچی اعلام می‌شود

هفته آینده گزارش سانحه سانچی اعلام می‌شود

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امروز آخرین جلسه بررسی حادثه کشتی سانچی در شانگهای چین برگزار می‌شود، گفت: هفته آینده گزارش نهایی این سانحه اعلام می‌شود.

هادی حق شناس با بیان اینکه در جلسه امروز بررسی علل سانحه کشتی سانچی نمایندگان چهار کشور ایران، پاناما، هنگ کنگ و چین حضور دارند، گفت: بعد از حادثه کشتی سانچی در دی ماه سال قبل برای بررسی علت بروز حادثه تا کنون چندین جلسه برگزار شده که امروز تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: بعد از جمع بندی گزارش نهایی، هفته آینده ما در تهران با دعوت رسانه‌ها به تشریح بروز این سانحه و علت دقیق آن خواهیم پرداخت.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه این کشتی افزود: از آنجا که کشور چین محل تصادف سانچی بوده جلسات بررسی سانحه در این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش الف نفت کش سانچی حامل ۱۳۶ هزار تُن نفت خام و میعانات سبک نفتی بود که روز شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ در ۳۰۰ کیلومتری بندر شانگهای در سواحل شرقی چین با یک کشتی فله‌بر چینی با ۶۴ هزار تن بار غله به نام «کریستال» برخورد کرد.

سانچی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران بود که از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود جهت تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود.

گفتنی است محمولهٔ نفتکش سانچی نفت فوق سبک با درجهٔ اشتعال بسیار بالا بود و با پرچم پاناما بر روی دریا تردد می‌کرد.

در جلسات بررسی سانحه سانچی کشور پاناما بعنوان کشور محل ثبت کشتی سانچی، کشور چین بعنوان محل تصادف و صاحب کشتی مقابل تصادف، هنگ کنگ هم بعنوان محل ثبت کشتی کریستال و ایران هم بعنوان صاحب کشتی سانچی هستند که طبق قوانین بین المللی حضور نمایندگان این کشورها در جلسه ضروری است.

منبع: الف

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.