کد مطلب: ۶۲۰۲۲۲

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ۹۰هزارمیلیاردی اعتبار در کمیسیون تلفیق بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محل تأمین منابع همسان‌سازی حقوق‌ها از کجا است؟

آنطور که تسنیم گزارش داده، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد این کمیسیون برای تأمین اعتبار لازم درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال آینده خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۹۰ درصد از پرداختی‌های بازنشستگان کشوری را ساماندهی و همسان‌سازی کردیم که بخشی نیز باقی مانده‌اند.

وی با بیان اینکه برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز سال گذشته حدود ۴۰ درصد همسان‌سازی انجام شد، ادامه داد: ۸۹هزار میلیارد تومان سال گذشته برای همسان‌سازی‌ها اعتبار مصوب شده بود اما متأسفانه در لایحه دولت برای بودجه سال ۱۴۰۱ منابعی برای ادامه همسان‌سازی‌ها در نظر گرفته نشده بود که در این زمینه کمیسیون اجتماعی بنا به وظیفه ذاتی خود پیشنهاداتی را به کمیسیون تلفیق ارائه کرد.

اسماعیلی در مجلس با اعلام اینکه پیشنهاد کمیسیون برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای سال آینده ۱۲۰هزار میلیارد تومان بود، اضافه کرد: با اختصاص ۹۰هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق موافقت شد، البته تلاش خواهیم کرد در صحن علنی مجلس این ۱۲۰هزار میلیارد تومان را تصویب کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره محل تأمین منابع این همسان‌سازی حقوق‌ها، گفت: این ۹۰هزار میلیاردی که اختصاص داده شده از هدفمندی یارانه‌ها بوده است، البته دیون تأمین اجتماعی حدود ۴۰۰هزار میلیارد است که می‌تواند از این منبع نیز برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان استفاده کرد.

آخرین اخبار اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مال خودمون میخوان بدن زورشون میاد خدایا تا کی

    • ناشناس

      تا زمانی که صدات در نیاد البته اینقدر وقیح هستند که در هم بیاد مهم نیست براشون فقط همه باید باهم متحد شوند تا حقمون وبدست بیاریم

  • ناشناس

    دروغ نگید

  • ناشناس

    در واقع سال هاست تصویب شده فقط هر ساله مشکل در اجرای آن است که معمولا شورای نگهبان یا دولت به بهانه کمبود بودجه اجرا نمی کنند

  • ناشناس

    در مورد بازنشستگان کشوری چطور آیا همیانسازی تصویب شده یا خیر؟

    • ناشناس

      ازنظرما که خیر

    • ناشناس

      یک زمانی همسان کشوری هم فرامی رسه

    • ناشناس

      زمانی نوبت کشوری هم می رسه

    • ناشناس

      آقاچرا بیخودی جو میدی کجا حقوق بازنشستگان کشوری همسان‌سازی شده کارمندان دولت انتظار داری بامدرک لیسانس و فوق لیسانس حقوقشان مثل شما باشه

  • ناشناس

    اقااینارسال این حرفهای پوچ وازپیش تعین شده رو میزنن مارسرکار بزارن هرهفته بنوبت اختلاس (دزدی)میکنن باهماهنگی اونا بلدن باما جه جوری برخورد کنن بما میگن دست به اسمون ازخدا بخواهیدخودشون روزروشن میبرن غارت میکنن پس امید وار نباشید کسی. جراعت داره از حق خودش دفا کنه

  • سیدمحمد سلامی پور

    همسانسازی حقوق بازنشستگان چیز تازه ای نیست در ماده ۱۰۹و۱۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۷ همسانسازی تکلیف قانونی دولت بوده است اما انجام نداده اند .همسانسازی درسال ۸۷ تصویب شده است .