کد مطلب: ۴۰۶۰۵۵

تجارت‌نیوز از وضعیت اقتصاد امروز گزارش می‌دهد:

همه بازارهای داخلی کم‌ارزش شدند / ۲ پیش‌بینی از آینده طلا و بورس / برنامه بانک مرکزی برای دلار چیست؟

همه بازارهای داخلی کم‌ارزش شدند / 2 پیش‌بینی از آینده طلا و بورس / برنامه بانک مرکزی برای دلار چیست؟

قیمت دلار و طلا امروز در بازار داخلی کمی از ارزش خود را از دست دادند. در همین روز بازار سهام نیز تنزل قابل توجهی داشت. اما پیش‌بینی‌ها برای این بازارها تا پایان هفته چه وضعیتی را نشان می‌دهند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۵ با 0.1 درصد کاهش، 11 هزار و 395 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۸ مهر تا ساعت ۱۵ با 900 تومان کاهش به 404 هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی نیز این روند نزولی را تکرار کرد و در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۸ مهر تا ساعت ۱۵ با پنج هزار تومان کاهش به سه میلیون و 961 هزار تومان رسید.

اما امروز بورس چه وضعیتی داشت؟ شاخص کل بازار سهام اولین روز هفته را در دقایق ابتدایی، مثبت آغاز و در عرض نیم ساعت از شروع معاملات، رشدی 600 واحدی را پشت سر گذاشت. اما در دقایق بعدی و با سرعتی بالا، روند دماسنج بازار معکوس شد و در عرض 40 دقیقه وارد محدوده منفی شد.

28 مهر

بورس امروز را منفی پشت سر گذراند.

در همین حال نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه هم نشان می‎دهد که اکثریت کارشناسان، بورس را در هفته آخر مهر ماه سال ۱۳۹۸ نزولی دانسته و تقریبا هیچ گروهی را در این فضای پر افت و خیز، پیشروی بازار قلمداد نکرده‌اند.

بینی هفته آخر مهر 1

کارشناسان چشم‌انداز خوبی را برای بورس متصور نیستند.

در پیش‌بینی تجارت‌نیوز از وضعیت بازارها هم اشاره شده است: سیگنال‌های سیاسی آرام‌کننده بازارها و سگینال اقتصادی نشانگر حمایت مسوولان از بازار سهام و ارز مبین آن است که وضعیت بازارها حداقل به گونه‌ای نیست که نوسان نگران‌کننده جدیدی را شاهد باشند و شاید نوسانات محدود نزولی در دلار و ارز و صعودی در بازار سهام در پیش باشد.

اما این روند نزولی بازارهای داخلی درحالیست که در بازارهای جهانی نفت و دلار نیز یک روند نزولی حاکم است. روند قیمت نفت در هفته گذشته نشان می‌دهد نفت برنت که موفق شده‌ بود در هفته دوم اکتبر به کانال 60 دلار باز گردد، در هفته‌ای که گذشت با افت 1.3 درصدی مواجه شد.

همچنین در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر مذاکرات تجاری میان واشینگتن و پکن از یک‌سو و برگزیت از سوی دیگر، شاخص دلار با افت 1.18 درصدی مواجه شد اما قیمت طلا 0.13 درصد رشد کرد.

اعلام اینکه یک چهارم بیکاران روستایی فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند، فروش سهام بانک اقتصادنوین از سوی بانک ایران زمین و گزارش تصویری از بیلبورد‌های اتوبان‌های تهران از جمله گزارش‌های مهم امروز تجارت‌نیوز بود.

امروز همچنین رئیس کل بانک مرکزی در سومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره وضعیت صادرات غیرنفتی گفت: طی هفت ماهه ابتدایی سال جاری که صادرات نفتی ما به شدت کاهش داشته بیش از ۲۰ میلیارد دلار تامین کالای وارداتی داشتیم.

عبدالناصر همتی درباره سیاست دولت در راستای ارز دولتی افزود: من موافق دلار ۴۲۰۰ نیستم و این نرخ سیاست دولت است. بانک مرکزی همه دولت و همه نظام نیست.

او در ادامه درباره وضعیت خودروسازان گفت: چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۸۴۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی را به خودروسازان اختصاص دادم که یکساله برگردانند. اما گفتند ما ریسک قیمت ارز را نمی‌توانیم، بپذیریم. یک سال گذشت و این تسهیلات را قبول نکردند. آنها ریسک قیمت خودرو را به جان مردم می‌اندازند اما ریسک ارز را قبول نمی‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Aramis

    تمام کارشناسان در مورد بورس اشتباه پیش بینی کردند…
    آخر هفته ای کاملا مثبت داشتیم