کد مطلب: ۸۳۶۱۳۱

گرمترین نقطه تهران کجاست؟ / هشدار هواشناسی

گرمترین نقطه تهران کجاست؟ / هشدار هواشناسی

طبق گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران ورامین با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران تداوم افزایش دما تا فردا (۲۱ تیر) و وزش باد شدید در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از چهارشنبه تا جمعه (۲۱ تا ۲۳ تیرماه) در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید گاهی خیلی شدید به‌ویژه در ساعات عصر و شب، خیزش موقت گردوخاک، گاهی انتقال گرد و خاک از استان‌های مجاور، کاهش کیفیت هوا، گاهی کاهش دید افقی در نیمه جنوبی و نواحی غرب استان همچنین افزایش ناپایداری محلی و رخداد تندباد لحظه‌ای، وقوع رگبار و احتمال رعدوبرق در ارتفاعات شمالی پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت جوی در نیمه جنوبی و غربی استان شهرستان‌های اسلام شهر، بهارستان، قدس، ری، شهریار، رباط کریم، ملارد، ورامین، پاکدشت، پیشوا، تهرانسر و قرچک احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و پوشش گلخانه‌ها، امکان شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های مرتفع و تابلوهای تبلیغاتی، در مناطق مستعد خیزش موقت گردوخاک، احتمال انتقال گرد و غبار از استان‌های مجاور و کاهش کیفیت هوا، احتمال افزایش ذرات آلاینده جوی و کاهش دید را پی دارد.

در ارتفاعات شمالی به‌ویژه در شمال شرق استان افزایش ابرناکی، وزش باد شدید موقتی، رگبار پراکنده باران و احتمال رعدوبرق، احتمال جاری شدن روان آب، امکان آبگرفتگی محدود معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.
اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به پرهیز از تردد غیر ضروری افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی و کودکان، مستحکم‌سازی سازه‌های موقت و سست، احتیاط در عملیات عمرانی و عدم قرارگیری در مکان‌های مرتفع مانند داربست‌ها، پرهیز از تردد و پارک خودرو در کنار سازه‌های نا تمام و درختان، عدم سم پاشی و محلول پاشی در باغ‌ها و مزارع همچنین احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از اسکان در کنار رودخانه‌ها یا بستر مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.