کد مطلب: ۷۱۱۰۷۸

رییس سازمان هواپیمایی:

هواپیمای ملی ۳ سال دیگر پرواز می‌کند

هواپیمای ملی 3 سال دیگر پرواز می‌کند

رییس سازمان هواپیمایی گفت: پیش‌بینی می‌کنم تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای مسافری ایرانی وارد ناوگان هوایی مسافر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس سازمان هواپیمایی با اعلام نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما، گفت: یکی از مسیرهای توسعه ناوگان، ساخت داخلی است که پیش‌بینی می‌کنیم تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای ساخت داخل وارد چرخه پروازی شود.

ایرنا نوشت، «محمد محمدی بخش» در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طراحی و تولید هواپیماهای ۷۲ و ۱۵۰ نفره مسافری، هواپیماهای ۱۲ و ۱۷ نفره ایرتاکسی اظهار کرد: دولت سیزدهم در تولید هواپیما سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صنعت و معدن و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به صورت کنسرسیومی سه‌جانبه مامور کرده است تا طراحی، تولید و ساخت هواپیمای ایرانی انجام شود.

وی افزود: در این میان تامین منابع مالی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بر عهده وزارت صمت و تولید بر عهده وزارت دفاع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به کارکرد هواپیماهای کوچک و ایرتاکسی در اقتصاد هوانوردی به عنوان یک هدف زودبازده توجه می‌کنیم. در حوزه ایرتاکسی نیز راه برون‌رفت از مشکلات را گسترش هوانوردی منطقه‌ای می‌دانیم که در آینده نزدیک موضوع نهایی می‌شود.

وی بیان کرد: در تولید هواپیماهای بومی که اولویت دولت است مواردی در دستور کار قرار داده‌ایم. مهم‌ترین موضوع این است که سرریز دانش کارخانه هواپیماسازی به بقیه بخش‌ها محقق شود.

محمدی بخش گفت: ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم که باید از طریق برنامه ساخت داخل، واردات هواپیمای نو و خرید هواپیمایی کارکرده اقدام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر فشار تحریم و عدم امکان خرید قطعات نو گفت: امروز عمده نقص و کمبود ما در صنعت در حوزه تامین هواپیماست. در این راستا این کنسرسیوم سه جانبه بین سه وزارتخانه تشکیل شد و پیش‌بینی می‌کنم تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای مسافری ایرانی وارد ناوگان هوایی مسافر شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حتما موتورش تی یو فایوه🤣

  • ناشناس

    چین با اون همه ادعا و پیشرفت و تکنولوژی که در اختیار داره همچین ادعای ندارن. اونوقت شما همچین ادعای میکنید که توی سه سال…
    البته از قدیم گفتن سنگ بزرگ نشانه نزدنه. این هم از اون طرحهای هست که بعد از یه مدت میاره کنار

  • ناشناس

    این طرح جدید نیست زمان دکتر احمدینژاد پایه ریزی شدچون هواپیمای مذکور در اب وهوای سرد طراحی شده جواب ندادباید این هواپیما با مدل غرلی هماهنگ بشه البته با فکر ایرانی یکسری سیستم ها جدید لشوند چون این هواپیما موتور وطراحی ۵۰سال پیش

  • محمدساعد

    اروپاتاییدنمی کنه.چون استانداردهای بین مللی خیلی سخت هستند.

  • ناشناس

    خدا بخیر کنه حتما مثل خودروی ملی کار میکنه

  • محمد

    موتورش صد در صد از پرایده رو همه چی سوارش میکنن‌فقط اسم‌محصول عوض میشه

  • ناشناس

    خدا بخیر کنه باز پراید سه چهار نفر فوتی داره در کل خودروی ایرانی در حد سه چهار نفر هست اما هواپیما دیگه بالای صد نفر. با جون مردم بازی نکنید تو رو خدا

  • ناشناس

    همینطور که داریم خودرو میسازیم ،هواپیماشم میسازیم ، البته پلاستیکشا، میگی نه ، دیدی تحریم که شدیم آب ازآب تکون نخورد، فقط خودرو قیمتش ۳۰ برابرشد و کارمون به قرعه کشی خورد،به خاطرخودروهایکه تودنیا به عنوان فرقون هم قبولشون ندارن ،ولی من وخیلیها شبها با خواب حصرتشون میخوابیم ، آرزوی داشتنشونا با خودمون به گور میبریم.😫😫😫

  • ناشناس

    موتور TUFنیست عزیزم چرا خودتو وابسته به فرانسه میکنی موتور پیشرانش موتور ساینا تقویت شده هست😂😂😂😂

  • ناشناس

    اگراین کارخانجات پذیر فوقالعاده وسبب خوشحالیست