کد مطلب: ۷۴۳۴۹۹

هوای تهران به وضعیت سرخ رسید

هوای تهران به وضعیت سرخ رسید

شاخص کیفیت هوای تهران بر عدد 156 قرار گرفت که این به معنای بازه ناسالم برای هوای افراد جامعه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا ، هم‌اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت ، روی عدد ۱۵۶ قرار دارد و هوا برای همه افراد ناسالم است. در ۲۴ ساعت گذشته نیز این شاخص روی عدد ۱۵۴ یعنی بازه ناسالم برای همه افراد قرار داشت.هوای پایتخت در وضع قرمز قرار دارد.

با ادامه پایداری آلاینده‌های جوی در هوا و با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا تهران ، مدارس در تمام مقاطع تحصیلی استان تهران به غیر از دماوند، فیروزکوه و پردیس امروز شنبه ۱۰ دی غیرحضوری و کودکستان ها، مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها تعطیل است.

همچنین با مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران ، طرح زوج و فرد امروز از در منازل اجرا می‌شود و فروش روزانه طرح ترافیک ممنوع است. امتحانات نهایی پایه دوازدهم استان تهران هماهنگ با سایر مناطق کشور براساس برنامه برگزار می‌شود.

به همه افراد بویژه بیماران قلبی و تنفسی ، سالمندان ، بانوان باردار و کودکان توصیه شده از تردد غیرضروری در شهر و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا ، پایتخت‌نشینان از ابتدای سال فقط دو روز هوای پاک تنفس کردند.

ادامه روند آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شش شهر صنعتی، برای دو روز آینده بیانگر کاهش کیفیت هوا در این شهرها است.

ادامه روند آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شش شهر صنعتی، برای دو روز آینده بیانگر کاهش کیفیت هوا در این شهرها است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش کیفیت هوا در ۶ شهر صنعتی و بارش در سواحل دریای خزر خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

yektanet.com
وی ادامه داد: طی دو روز آینده در سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد. طی این مدت در شهرهای صنعتی قزوین، کرج، تهران، اصفهان، اراک و تبریز سکون نسبی هوا سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، غرب دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی امروز مواج و متلاطم است‌.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۹ دی‌ماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۱۰ دی‌ماه) صاف تا کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اثرات جبران ناپذیر آلودگی هوا

هر نفس که فرو می‌رود آلودگی است و چون برمی‌آید بیماری است. آلودگی هوا نه‌تنها برای آن‌ها که بیماری زمینه‌ای دارند، بلکه نفس همه شهروندان در شهرهای با هوای آلوده را تنگ کرده است. هر نفس هوای آلوده هم، یک قدم نزدیک شدن به مرگ است.

تهران، کرج، اراک، تبریز، مشهد و اراک؛ 6 شهری که نام‌شان این روزها در اخبار می‌چرخد. چند روزی می‌شود که شهروندان این شهرها چشم انتظار یک روزنه به آسمان مانده‌اند. پیش‌بینی‌ها هم نشان از ادامه آلودگی هوا تا اوسط هفته در این شهرها می‌دهد.

یکی از سهم حمل‌ونقل عمومی و خودروهای فرسوده می‌گوید، آن یکی از مازوت و دیگری از بنزین بی‌کیفیت. کلافی در هم تنیده که باز کردنش را به دست باد داده‌اند. مگر بادی بوزد و کمی این توده آلوده را جابه‌جا کند.

هر وزارت‌خانه و سازمانی در این بحران سهمی دارد. عصاره فعالیت‌های این سازمان‌ها سمی شده که ذره‌ ذره جان مردم را می‌گیرد. به گواه آمارهایی که وزارت بهداشت و شهرداری تهران داده‌اند، آلودگی هوا سالانه جان بیش از 26 هزار نفر را می‌گیرد.

منبع: صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برای این هوای الوده…..!!!!!

  • علی گدا

    برای این هوای آلوده…..!!!!!