کد مطلب: ۷۹۲۹۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انتقاد از نسل‌های قدیم هوش مصنوعی: همه آنها، ربات‌های احمقی بودند!

انتقاد از نسل‌های قدیم هوش مصنوعی: همه آنها، ربات‌های احمقی بودند!

نگاهی به تازه‌ترین اظهارات برخی از خالقان نسل‌های جدید هوش مصنوعی نشان می‌دهد که معرفی چت‌جی‌پی‌تی در موتور جستجوی بینگ مایکروسافت، باعث شده که سایر ربات‌های هوش مصنوعی آنچنان باهوش به نظر نرسند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از یک دهه از زمانی که جف بزوس با هیجان چشم‌انداز خود را برای الکسا بر روی تخته سفیدی در دفتر مرکزی آمازون ترسیم کرد می‌گذرد. الکسا دستیار صوتی آمازون است که به انجام تمام کارهایی مانند خرید آنلاین، کنترل ابزارها یا حتی خواندن داستان قبل از خواب برای بچه‌ها کمک می‌کند.

اما به نظر می‌رسد چشم‌انداز بزرگ بنیان‌گذار آمازون از یک پلتفرم محاسباتی جدید که با صدای افراد کنترل می‌شود، تحقق نیافته است.

به نقل از وبسایت فایننشال تایمز ، از آنجایی که جو جدید در دنیای تکنولوژی به شدت به سمت هوش مصنوعی مولد به عنوان ایده برتر بعدی می‌رود، این رویارویی زمانی باعث شده، از بسیاری از صاحبانِ ایده‌های برتر قبلی یعنی همان دستیاران صوتی به شدت تحسین‌شده مانند آمازون، گوگل، اپل، مایکروسافت و دیگران سوالات سختی پرسیده شود.

فرهنگ «رشد بدون توقف» که توسط یکی از مدیران سابق بازاریابی الکسا تعریف شده، اکنون به تمرکز شدیدتری روی نحوه کمک این دستگاه به آمازون، این غول تجارت الکترونیک برای کسب بدل شده است. به گفته یکی از کارمندان فعلی تیم الکسا، دستور اخیر مدیران آمازون این بود اگر کاری هست که می‌توانید انجام دهید و ممکن است بتواند مستقیماً برای شرکت درآمدزایی داشته باشد، باید آن را انجام دهید.

در دوران تصدی مدیرعامل جدید، اندی جاسی، این تغییر تمرکز منجر به اخراج تعداد قابل توجهی از تیم الکسا در شرکت آمازون در اواخر سال گذشته شد، زیرا مدیران نقش مستقیم محصول را در سود شرکت بررسی می‌کردند. این کاهش مخارج، بخشی از کاهش هزینه گسترده‌تری بود که آمازون، بر اساس آن، ۱۸ هزار شغل را در سراسر این شرکت تعدیل کرد. این اتفاق در بحبوحه فشار برای افزایش سود در طول رکود جهانی در حوزه تکنولوژی رخ داد.

در کمپانی مایکروسافت که ساتیا نادلا، مدیر اجرایی آن، 6 سال قبل گفته بود: «ربات‌ها، اپ‌های جدید هستند»؛ اکنون اذعان می‌شود که دستیارهای صوتی، از جمله کورتانا، به این وعده جامه عمل نپوشانده‌اند. نادلا ماه گذشته به فایننشال تایمز گفت: «همه آنها، ربات‌های احمقی بودند!»

به گفته او چه کورتانا چه الکسا، دستیار گوگل یا سیری، هیچ کدام از اینها به شکل موثر کار نمی‌کنند. او می‌گوید که اینها محصولاتی بودند که قرار بود پیش‌نیاز جدیدی برای بسیاری از اطلاعات باشد اما به درستی عمل نکردند.

گفته‌های او در خصوص ربات‌های هوش مصنوعی قبلی می‌تواند به این معنا باشد که رونمایی اخیر مایکروسافت از ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT به موتور جستجوی بینگ، خود به معنای این است که این شرکت اکنون به عنوان یک رهبر در این زمینه در نظر گرفته می‌شود؛ موتور جستجویی که پیش‌تر توسط اکثر کاربران اینترنت در سراسر فراموش شده بود.

آدام چییر، یکی از خالقان سیری، دستیار صوتی است که در سال 2010 توسط اپل خریداری شد و یک سال بعد به آیفون معرفی شد. او اخیرا در گفتگویی با اشاره به ربات چت هوش مصنوعی گفته است: توانایی ChatGPT برای درک دستورالعمل‌های پیچیده، دستیارهای صوتی موجود را نسبتاً نادان نشان می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.