کد مطلب: ۴۱۹۶۱۰

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

واردکنندگان برای واردات اتوبوس‌های وارداتی نامه نوشتند / واردات اتوبوس‌های هیبریدی چقدر واقعی است؟

واردکنندگان برای واردات اتوبوس‌های وارداتی نامه نوشتند / واردات اتوبوس‌های هیبریدی چقدر واقعی است؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از ارسال نامه برای واردات اتوبوس‌های هیبریدی خبر داد و گفت: واردکنندگان برای کمک به محیط زیست و کاهش آلایندگی‌های هوا به دولت پیشنهاد واردات اتوبوس‌های هیبریدی را دادند اما هنوز پاسخ مثبتی دریافت نکرده‌اند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای واردات خودروهای هیبریدی و کاهش میزان آلودگی‌های هوا وجود دارد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: فعلا خبری از واردات خودروهای هیبریدی در کشور وجود ندارد و همچنین بحث واردات خودرو در بودجه سال 99 دیده نشده است. در بحث آلودگی هوا مهمترین موضوع این است که خودروهای سواری سهم کمتری در افزایش آلایندگی‌ها دارند.

مهدی دادفر افزود: در حال حاضر اکثر آلودگی هوا در کلان شهرها مربوط به اتوبوس، کامیون و خودرو است. یعنی سهم خودرو در این آلایندگی‌ها کمتر از حمل و نقل عمومی است.

او با اشاره به پیشنهاد واردکنندگان خودرو درخصوص واردات اتوبوس‌های هیبریدی اظهار کرد: انجمن واردکنندگان برای کمک به محیط زیست و کاهش آلایندگی‌های هوا به دولت پیشنهاد واردات اتوبوس‌های هیبریدی را دادند اما فعلا از دستگاه‌های مسئول واکنشی مبنی بر واردات یا عدم واردات خودروهای هیبریدی بیرون نیامده است. در حقیقت واردکنندگان نسبت به واردات اتوبوس‌های هیبریدی اعلام آمادگی کرده‌اند که فعلا پاسخ مثبتی را شاهد نبودیم.

دادفر با بیان اینکه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده باید در دستور کار قرار بگیرد، گفت: متاسفانه روند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کشور تعطیل شده است و افراد مصوباتی که مربوط بر حذف خودروهای فرسوده در سطح کلان شهرها بوده را نادیده گرفته‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.