خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۶۸۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خودروهای وارداتی چه قیمت خواهند داشت؟/ کی منتظر باشیم؟

خودروهای وارداتی چه قیمت خواهند داشت؟/ کی منتظر باشیم؟

وزیر صمت اعلام کرد واردات خودرو در اردیبهشت ۱۴۰۱ آزاد می‌شود. خودروهای وارداتی چه قیمتی دارند؟ چه زمانی وارد بازار خودروی کشور می‌شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدرضا فاطمی‌امین به مسائل مرتبط با واردات خودرو اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۷ به خاطر مدیریت تراز ارزی کشور، واردات خودرو ممنوع شد. در واقع به سبب اعمال تحریم ها، فروش نفت کاهش یافت و برای مدیریت مصارف ارزی، واردات خودرو ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت تا اواخر اردیبهشت سال آینده فرصت دارد و پس از آن این مصوبه را دیگر تمدید نخواهیم کرد. البته این تصمیم نیز با هماهنگی دولت است.

بنیامین بهرامی، واردکننده خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: هنگامی که صحبت از واردات خودرو می‌شود منظور تنها خودروهای سواری نیست. بلکه شامل واردات سی کی دی نیز هست. وزیر صمت نیز تمایل به واردات سی کی دی، یعنی همان قطعات خودرو دارد.

او افزود: به نظرم واردات خاصی قرار نیست صورت بگیرد. ماجرا احتمالا انحصاری است. سال ۹۶ واردات ممنوع شد. در آن زمان کشور تحریم نبود. اما به بهانه حمایت از تولید داخل واردات بسته شد.

البته فربد زاوه، کارشناس خودرو به تجارت‌نیوز گفته است: بر اساس صحبت امروز وزیر صمت مشخص شد که منشاء ارز واردات اشخاص هستند و می‌توانند خودرو وارد کشور کنند. اما باید خدمات پس از فروش را ارائه کنند.

خودروهای وارداتی چه قیمتی دارند؟

اما خودروهای وارداتی چه بازه قیمتی خواهند داشت؟

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که خودروهای وارداتی کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان نیستند. اما کمیسیون صنعت تاکید دارد که خودروهای اقتصادی باید وارد کشور شوند.

بهرامی در این مورد توضیح داد: اگر واردات به شکل محدود نیز انجام بگیرد، خودروهای ۲۴ هزار دلاری وارد می‌شود. اما با تعرفه گمرک اعلام شده هیچ خودرویی کمتر از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وارد نمی‌شوند.

زمان عرضه ورود خودروهای وارداتی به بازار

او همچنین به تجارت‌نیوز گفت: به قطعیت نمی‌توان زمان ورود این خودروها را اعلام کرد. اما احتمال دارد خودروها در مهرماه یا آبان ۱۴۰۱ به بازار بیایند. ممکن است خودروهای وارداتی هم‌زمان وارد بازار نشوند.

بهرامی بیان کرد: به نظر نمی‌رسد این ورود خودروها به بازار کشور تاثیری در قیمت‌ها داشته باشد. اما تمایل مصرف‌کننده برای خرید افزایش می‌یابد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ت.خ

    خودشونو آقازاده هاشون نیاز به ماشین لوکس داشتن ،همین

  • ناشناس

    با سلامت از در حال حاضر با نرخ ازاد محاسبه شده که خودرو گران شده و چنانچه خودرو وارد شود مثال یک سانتافه ۲۰۲۲ فول با عوارض گمرکی بالا وسود شرکتها حداکثر ۱۵۰۰ تمام میشه پس باز به نفع مردم ودولت است پس امیدوار باشیم که وارد میشود

    • عماد

      چجوری حساب کردی دلار نرخش 3 هزار تومن باید باشه سانتافه 25 هزار دلاری میشه 75میلیون تومن کی دلار رو 30 تومن کرده اینجوری دلار رو بکنید 100 تومن سانتافه هم میشه 25 میلیارد تومن

  • ناشناس

    چرا تویوتا ارزان قیمت وارد نمی کنن هم اقتصادی باشه هم خودرو ۳ سال کارکرده تویوتا با قیمت حدود۵۰۰ میلیونی اینها می خوان اقازاده ها خودروهاسونو به روز کنن هیچ نفعی برای عموم ندارد صدرصد

  • ناشناس

    به فکر مردم عادی نیستن؟.چون مردم توان خرید یک پراید را هم ندارند مثلا در این چند روزه قبل از عید بیشترین خرید فروش مربوط به پراید مدل پایین زیر صد میلیون تومان بوده یعنی اینکه این طرح واردات خودرو خارجی هم برای ثروتمندان و دستگاهای دولتی می باشد نه مردم عادی‌.

  • مصطفی

    اینا کاری نمیکنن به سود مردم باشه طلب دارن میخوان زنده کنن کسی پول بهشون نمیده خودرو دست دوم هم میدن بجا پول بهشون

  • ناشناس

    وقتی واردات آزاد بشه تولید خودرو هم آزاد میشه شرکت های اروپایی آمریکایی پاشون تو این صنعت باز میشه چون حقوق کارگر تو ایران در حال حاظر به نسبت امنیتی که داره خیلی پایینه میشه مرکز تولید و صادرات البته اگر ح بزارن

  • ناشناس

    سال ۲۱۱۶ از امارات نمایندگی الفطیم میدان ساعت یه کرولا اوردم خرمشهر پلاک منطقه هنوز دارمش.
    کل قیمتش شد۵۵میلیون تومان.
    الان همون حداقل ۷۰۰میلیون میشه.ارزش خریدن نداره با این قیمتها

    • بابک

      بسیار خب برید سمند ۶۰۰ میلیونی بخرید

  • ناشناس

    برای آقازاده هاشون آوردن.مردم فکر نمیکنن برای مردمه.

  • ناشناس

    ما مسلمانها گمرک رو آزاد کنید
    پوستمان را کندند این خودروسازها

  • عماد

    آخه به شما چه ربطی داره من چه ماشینی میخوام سوار بشم تا کی یه مشت دزد و مافیا باید خودروی این مملکت رو گروگان خودشون داشته باشند