کد مطلب: ۳۵۶۰۳۱

واردات ۲ برابری گوشت نسبت به سال گذشته

واردات ۲ برابری گوشت نسبت به سال گذشته

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: براساس آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار تن گوشت وارد کشور شده که این میزان واردات ۲ برابر سال گذشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: براساس آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار تن گوشت وارد کشور شده که این میزان واردات ۲ برابر سال گذشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۴۰ هزارتن برای واردات گوشت ثبت سفارش صورت گرفته است، اظهار کرد: براساس آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ هزارتن گوشت وارد کشور شده که این میزان واردات ۲ برابر سال گذشته است.

وی افزود: با توجه به آنکه پیک مصرف گوشت در سال ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن است، اما از ابتدای سال بیش از این میزان برای تنظیم بازار گوشت وارد کشور شده است.

به گفته رفیعی‌پور، سازمان دامپزشکی قبل از اعمال تحریم‌های جدید در ثبت سفارش یا واردات گوشت اقدامات لازم را انجام داده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضع واردات دام زنده گفت: مدتی است قرارداد‌هایی با کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین مثل برزیل در حوزه واردات دام سنگین صورت گرفته است و محدودیتی در میزان واردات وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه واردکنندگان هیچ‌گونه محدودیتی برای دریافت مجوز واردات دام زنده ندارند، بیان کرد: واردکنندگان از سازمان دامپزشکی می‌توانند مجوز واردات از ۳ تا ۱۰۰ هزار راس دام سنگین را دریافت کنند.

این مقام مسئول از صدور مجوز واردات ۲۰۰ هزار راس دام زنده سبک تا پایان سال خبر داد و افزود: طی هفته گذشته نخستین محموله دام زنده وارد کشور شد که امیدواریم با استمرار واردات بازار گوشت به آرامش برسد.

رفیعی پور ادامه داد: هم اکنون مقدمات کار برای واردات دام زنده سنگین از کشور‌های برزیل، ترکیه، افغانستان، پاکستان، عمان انجام شده است و واردکنندگان در مسیر انتقال دام هستند که در نهایت دام‌های وارداتی را از طریق بنادر چابهار و دیگر بنادر یا مرز زمینی آذربایجان‌غربی وارد می‌کنند و پس از ذبح در کشتارگاه‌های رسمی، اقدام به توزیع گوشت در بازار خواهند کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی درباره تاثیر صدور ابلاغیه جدید سازمان دامپزشکی در قاچاق دام بیان کرد: براساس صدور دستورالعمل جدید نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی استان‌ها و غیره مسئولیت بررسی و تردد دام در استان‌ها را دارند که همکاری تمامی دستگاه‌ها در کنار هم می‌تواند تاثیر جدی در کنترل قاچاق داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.