کد مطلب: ۷۹۲۹۹۲

حق التدریس معلمان از امروز واریز می‌شود

حق التدریس معلمان از امروز واریز می‌شود

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: مقرر شده است، چهار ماه از مطالبات حق‌التدریس معلمان امروز واریز شود.

به گزارش تجارت‌نیوز مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد مقرر شده است، چهار ماه از مطالبات حق‌التدریس معلمان امروز پنجشنبه واریز شود.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین دو ماه مطالبات مربوط به حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی امروز به حساب ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها واریز می‌شود.

او ادامه داد: درباره پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان قرار شد تا نگارش آن فردا به استان‌ها ارسال شود و جمع بندی از معوقات داشته باشیم، خبر تکمیلی و جزئیات واریز معوقات اعلام خواهد شد.

علت واریز نشدن حقوق معلمان

روز گذشته اخباری مبنی بر علت واریز نشدن حقوق معلمان از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد.

ایسنا گزارش داد که پیرو دستور رئیس‌جمهور به معاون اول برای بررسی سریع و دقیق علل بروز مشکلات پرداخت حقوق اسفند ماه و امتیازات قانون رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان و رفع مشکل و شناسایی و برخورد با قصور و تقصیرهای احتمالی، محمد مخبر عصر امروز در نامه‌ای به رئیسی نتیجه بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در این زمینه را اعلام کرد.

بر اساس این گزرش در نامه مخبر به رئیس جمهور آمده است: با وجود تقارن موضوع با ساعات پایانی سال، موضوع با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خزانه‌داری کل کشور، بانک مرکزی و بانک ملی و وزارت آموزش و پرورش بررسی و حقوق اسفند و اصلاحیه آن در حداقل زمان پرداخت شد.

در این نامه همچنین درباره علل بروز مسئله‌ نیز آمده است: پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت‌ آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است.

بنا بر نامه معاون اول به رئیس جمهور برای حل مشکل و اجرای دقیق و قانونمند رتبه‌بندی معلمان نیز مقرر شد، با وجود برخی ابهامات در احکام صادره که در فرصت مناسب بررسی خواهد شد، برای رعایت شأن و جایگاه معلمان علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات (۳۸هزار میلیارد تومان) قانون مصوب، دولت نیز از حداکثر اختیارات قانونی خویش برای افزایش رقم مصوب استفاده کرده و بر این اساس مطالبات قانونی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و دوازده ماهه سال ۱۴۰۱ با فوریت محاسبه و پرداخت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.