کد مطلب: ۶۳۴۱۸۲

معاون وزیر نفت در گفتگو با تجارت‌نیوز:

آخرین خبر از واریز سهمیه بنزین نوروز

آخرین خبر از واریز سهمیه بنزین نوروز

اگرچه مجوز سفرهای نوروزی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شده اما به نظر می‌رسد امسال هم مانند دو سال گذشته سهمیه بنزین نوروزی واریز نمی‌شود. این خبر را معاون وزیر نفت هم تایید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر نفت درباره واریز سهمیه بنزین نوروزی به تجارت‌نیوز گفت: هنوز تکلیف واریز سهمیه بنزین نوروزی مشخص نیست.

جلیل سالاری گفت: در دولت هیچ جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری درباره واریز سهمیه بنزین نوروزی تشکیل نشده و دستوری هم به ما داده نشده است.

این در حالی است که در سال‌های قبل، در نخستین روزهای اسفند، تکلیف واریز سهمیه بنزین نوروزی مشخص بود. در سال‌های قبل از ۹۸ که دولت سهمیه بنزین نوروزی واریز می‌کرد در هفته اول نوروز تخصیص سهمیه بنزین نوروزی مشخص بود و نهایتا تصمیم‌گیری درباره میزان سهمیه بنزین به روزهای میانی اسفندماه موکول می‌شد.

اما امسال به نیمه اسفندماه رسیده‌ایم و هم وزارت نفت دستور واریز سهمیه بنزین نوروزی را دریافت نکرده است.

پیش از این رئیس کمیسیون انرژی مجلس تجارت‌نیوز گفته بود احتمالا دولت برای تصمیم‌گیری درباره واریز سهمیه بنزین نوروز ، منتظر ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کروناست که مشخص شود آیا امسال مجوز سفر نوروزی صادر می‌شود یا نه.

حالا یک هفته از دستور ستاد ملی مقابله با کرونا گذشته و خبری از واریز سهمیه بنزین نوروز نیست. بر این اساس می‌توان گفت واریز سهمیه بنزین نوروزی منتفی است.
مگر اینکه دولت در یک برنامه ناگهان و تصمیم خلق‌الساعه تصمیم بگیرد مردم را در شب عید غافلگیر کند.

چند دلیل واریز نشدن سهمیه بنزین

پیش از این هم گمانه‌هایی در خصوص واریز نشدن سهمیه بنزین نوروزی مطرح بود. یکی از این دلایل افزایش مصرف بنزین در کشور است. کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده بود که احتمالا در تعطیلات نوروز، میزان مصرف بنزین روزانه به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در روز برسد.

به عبارتی میزان مصرف بنزین به خودی خود در کشور بالاست و تخصیص سهمیه ۶۰ لیتری به خودروها برای نوروز، میزان مصرف را بیشتر می‌کند. آن هم در حالی که اخیرا، نگرانی‌ها درباره افزایش مصرف بنزین شدت گرفته و حتی وزیر نفت مساله واردات بنزین را مطرح کرده است.

از طرف دیگر، با افزایش قیمت جهانی نفت، هر روز یارانه پرداختی دولت برای بنزین افزایش پیدا می‌کند. در یکی دو ماه اخیر بارها عنوان شد که قیمت واقعی بنزین ۲۰ هزار تومان است اما دولت این بنزین را با قیمت ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان به دست مردم می‌رساند. واریز سهمیه بنزین نوروزی به معنای افزایش یارانه نجومی است که دولت برای بنزین پرداخت می‌کند. این هم دلیل دیگری است که سبب می‌شود دولت نخواهد و نتواند در این شرایط سهمیه بنزین نوروزی به مردم بدهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وای خدایا 20هزار به دادمان برس

  • ناشناس

    اره مردم غلت کردن برن مسافرت مردم حقی در این همه نفت معدن طلا و نقره و مس ندارن بنزین رو بکنید لیتری ۲۵ هزار تومان ولی دستمزد رو هم مثل دبی و کویت پرداخت کنید و یارانه رو هم مثل عربستان هر نفر ماهی ۸ میلیون بدید ؟

    • ناشناس

      سلام گل گفتی ولی یه چیزی رویادت رفت بگی که جیب این……………. نمیدونم چرا پر نمیشه اگراین سرمایه هاروتوغارعلی صدرریخته بودن پرشده بودودرش تخته شده بود
      واااااالله

  • محمد

    نکنین این کاروبامابه خدامستآجریم‌نداریم چراهرروزهمه چیوگرون میکنین

  • ناشناس

    خیلی ممنون که مردم و در این حد بدبخت کردید نفت رو دستمون مونده کسی نمیخره دستگاها خراب شده نفت داره از زمین میزنه بیرون آنوقت ما سهمیه ۶۰ لیتر با ۱۵۰۰ تومان افتخار هم کنیم پدر مارو درآوردید همه چی گرون شده الانم منت بنزین سر ما میزارید

  • ناشناس

    آره یه خواهر شهید که سه تا بچه بدون همسر بزرگ کرده ما بدون پدر بدون هیچ کمکی از بنیاد شهید بزرگ شدیم یه ماشین قسطی داریم که به زور مسافرکشی اونم با وجود اینکه زن هستیم کار می‌کنیم بعد سهمیه بیشتر نداریم برای عید ناسلامتی خانوادمون تو راه مملکت شهید شده و اگرنه اگه همون داییم شهید نشده بود بهمون رسیدگی می‌کرد نمی‌تونید به خانم های تمها و بی سرپرست بیشتر رسیدگی کنید ؟ کی تا حالا حقیقت شده الفاظ رکیک که دوبار نظر منو ارسال نکردید

  • ناشناس

    شما اگه نگران کرونا هستید بنزین مردم و بدید راه ها و ببینید برای چی ما قشر فقیر که بیست ساله مسافرت نرفتیم و الانم دو تا زن از راه مسافرکشی داریم نون میخوریم و اذیت میکنید نگران نباشید پولدارا بدون سهمیه هم مسافرت میرن بنزین آزاد میزنن فقط ما این وسط ضرر میکنیم نکنید این کارو خدارو خوش نمیاد خیلی نگرانید راه ها و ببیندبد بنزین و برای پولدارا گرون کنید

  • ناشناس

    خیلی هم عالی. مسافرت برای چی بریم.بنزین باید بشه ۱۰۰ هزار تومن یعنی چی بنزین ارزون میزنیم راه میفتیم میریم مسافرت ما حق نداریم بریم مسافرت اصلا. کسی حرف زیادی هم نزنه.

  • ناشناس

    سلام وعرض ادب خاک برسرتون روچه حسابی میگیدبنزین جهانی ۲۰ت ولی ما۳۰۰۰ت میدیم دست مردم حقوق مردم چرانمیگین تواون کشورهازیادمردم ایران روطاخابیدن ولی شماحقشون بهشون نمیدین متاسفم واسه این اینجورادمای که فکرمیکنن هنوزمردم خنک هستن

  • جوان ناامید

    ازماست که برماست

  • جواد

    خدارو شکر …من اینقدر بنزین دارم که محتاج سهمیه نوروزی نیستم . برای چندساعت هم که بروم در کارتهایم بنزین هست

    • ناشناس

      مه ۶۰لیتر گیت ویبو