کد مطلب: ۴۴۵۹۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واریز وام یک میلیون تومانی تا پایان ماه رمضان / ارسال پیامک برای کسانی که وام نگرفته‌اند

واریز وام یک میلیون تومانی تا پایان ماه رمضان / ارسال پیامک برای کسانی که وام نگرفته‌اند

طبق گفته سخنگو ستاد تسهیلات یارانه‌ای، واریز وام یک میلیون تومانی کرونا برای کسانی که از فردا کد ملی خود را ارسال می‌کنند تا پایان ماه امضان ادامه دارد و برای کسانی که وام نگرفته‌اند پیامک ارسال می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اعلام دولت به ۲۴ میلیون خانوار یارانه‌بگیر وام یک میلیون تومانی کرونا با اقساط ۳۰ ماهه پرداخت می‌شود. اقساط این وام ۳۵ هزار تومانی است که از تیر ماه از یارانه خانوار کسر خواهد شد.

اما برای دریافت این وام سرپرست خانوار باید کد ملی خود را با سیم کارتی که به نام خودش است به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

عدم واریز وام برای برخی از خانوارها

ثبت نام برای دریافت وام کرونا به سه گروه تبدیل شده است؛ گروه اول کد ملی خود را از روز ۲۷ تا ۳۱ فروردین ماه ارسال کردند که تعداد آنها طبق اعلام وزیر کار حدود ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار بود و وامشان در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه واریز شد.

از بین گروه اول حدوو ۳۴ هزار شماره حساب مربوط به سرپرست خانوار، دارای مشکلاتی از قبیل مسدودی قضایی، عدم تطبیق کد ملی با شماره حساب است که در این خصوص حسین میرزایی، سخنگو ستاد تسهیلات کرونا به تجارت‌نیوز گفت: در تلاش هستیم که تا شنبه علت عدم واریزی برای این افراد را از بانک مرکزی بگیریم. سپس پیامکی با سرشماره v.refah برای این افراد ارسال می‌شود تا نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

وی افزود: این افراد نگران وام خود نباشند، زیرا وام این افراد محفوظ است و پس از رفع مشکل واریز خواهد شد.

۷۰۰ هزار خانوار غیرحضوری سیم کارت گرفتند

ثبت نام وام برای گروه دوم از روز اول اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان امروز مهلت دارند که کد ملی خود را ارسال کنند، وام این گروه تیز در روز پنج‌شنبه هفته جاری واریز خواهد شد.

در خصوص گروه دوم نیز، میرزایی عنوان کرد: از بین حدود ۲٫۵ میلیون سرپرست خانواری که سیم کارتی به نامشان نبوده است، برای ۷۰۰ هزار سرپرست خانوار سیم کارت صادر شده که بدون مراجعه حضوری بوده و جلو منزل تحویل داده شده است.

واریز وام تا بعد از ماه رمضان ادامه دارد

اما گروه سوم کسانی هستند که نتوانند تا پایان امشب ثبت نام خود را انجام دهند، از فردا تا روز ۱۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا کد ملی خود را ارسال کنند، این افراد پس از پایان ماه رمضان وام را دریافت خواهند کرد.

وام کرونا دو مرحله‌ای شد ، پس از پایان واریز وام یک میلیون تومانی کرونا برای همه متقاضیان، قرار است این وام مجددا پرداخت شود؛ اما چه کسانی مشمول دریافت مرحله خواهند شد؟

طبق اعلام قبلی سخنگو ستاد تسهیلات کرونا ، همانند مرحله اول، مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا برای همه یارانه‌بگیران واریز نخواهد شد و فقط چهار میلیون از ۲۴ میلیون خانوار یارانه‌بگیر مشمول دریافت آن می‌شوند.

همچنین این وام برای همه این چهار میلیون خانوار نیز به یک اندازه واریز نمی‌شود، خانوارهای یک نفره که هیچ گونه وجهی در مرحله دوم دریافت نخواهند کرد، برای خانوارهای دو و سه نفره ۵۰۰ هزار تومان و برای خانوارهای چهار نفره و بیشتر یک میلیون تومان دیگر واریز خواهد شد.

براساس اظهارات میرزایی یکی از این گروه چهار میلیون خانواری که مرحله دوم وام یک میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد، زنان سرپرست خانوار هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام تاریخ ۱۸/۳کد ملی رو ارسال کردم ولی وام ۱ملیونی رو واریز نکردن.

  • هادی

    سلام پس این وام یک میلیونی چی شدگفتین تاپایان ماه رمضان ماه رمضان هم تموم شدچراواریزنمی کنیدوالاگرفتاریم اجاره خونه ندادیم بیکارهستم حداقل یه گوشه مشکل رومیگیره رسیدگی کنیدلطفا

  • ناشناس

    با سلام با سیم کارت جدید سر پرست خانواده قبل از ۱۸ کد ملی فرستادیم ولی هنوز وام دریافت نکردیم چرا

  • محمد

    باسلام این وام بریزین مردم چشم انتظارهستن ماه رمضان تمام شد ولی وام خبری نیسسسسس

  • ناشناس

    سلام.
    چرا پس به زوج هایی که تازه ازدواج کردن و یارانه شون روجداکردن نمیدیداین وام رو
    به خدا یه سری هاشون واقعا احتیاج دارن
    داداش خود من الان دوسال نامزدهستش با این وضع اقتصاداصلا توان سر زندگی رفتن ندارن کسی هم نیست هیچ کمکی بهمون بکنه جدیدبخاطر این کرونای لعنتی بیکارهم شدن هم بابام هم داداشم الان برای داداشم هزارتومن هم هزارتومن چرانبایدبهشون وام تعلق بگیره

  • سیامک غریب دوست

    سلام مایک میلیون نگرفتیم

  • ناشناس

    سلام
    ما به خاطر وام یارانه رو جدا کردیم و اردیبهشت ثبت نام کردیم برا وام ولی تا حالا واریز نشده و الان که زنگ زدم میگن باید فروردین ماه جدا میکردین و دیگه وام به شما تعلق نمیگیره
    آخه این چه کاریه

  • ناشناس

    سلام بنده یک کارگره ساده هستم و از خانواده ام جدا شدم و یک فرزند دارم ولی وامه یک میلیون هنوز به حسابم نیومده همون حرفهایی هم که گفته شده بود درباره پیامک اردیبهشت ماه به جایه یک بار چندین بار اومد و من هم همون دستوری که داده شده بود را اجرا کردم ولی هنوز خبری نشده

  • ناشناس

    سلام من یه مادر فلج دارم رو تخته وویه خواهر مجرد مادرم هم خودش سرپرسته خواهرمه خط هم به نام خودشه از روزی که اعلام وام ۱ ملیونی را کردن چندین بار شماره ملیشو پیامک‌زدم به ۶۳۶۹ اما هیچ خبری از وام نشد و یچ جوابی هم نیومده تو بدترین شرایط هم‌هستن باید چیکار کنیم

  • قدرت

    اینجانب کدملی خود را از اول شروع طرح با سیم کارت خودم به اسم خودم به شماره که دولت اعلام کرد ارسال نموده ام چندین بار تا همین تترخ ارسال نموده ام اما پایخی دریافت نکرده ام و وام را نگرفته ام و خودم سرپرست خانه هستم لژفا راهنمایی کنید چکار کنم