کد مطلب: ۶۰۰۶۴۰

فرهنگیان بخوانند / آخرین خبر از پرداخت پاداش پایان خدمت

فرهنگیان بخوانند / آخرین خبر از پرداخت پاداش پایان خدمت

عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفته است که با پیگیری‌ها مطلع شدیم که پرداخت پاداش پایان خدمت آغاز شده و استان به استان درحال واریز است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد که گره مشکل پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سازمان برنامه و بودجه است؛ مکاتبات انجام شده تاکنون در بین معاون اول رییس جمهور و شخص رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه مبنی بر دستور اقدام تاکنون بی نتیجه مانده است و سازمان برنامه و بودجه به تعبیری عنوان می کند اعتبار و پول لازم را ندارد.

در این بین اما اخیرا صحبت هایی از آغاز پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان به گوش می رسد و عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفته است که با پیگیری ها مطلع شدیم که پرداخت آغاز شده و استان به استان درحال واریز است. با خزانه داری کل کشور صحبت کردم و واریز ها برحسب استان درحال انجام است و تاکنون تعداد قابل توجهی از استانها واریز شده است.

عباس مقتدایی در ادامه گفته است که فرهنگیان، بیش از یک سال است منتظر دریافت حق قانونی خود هستند ولی متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته اند. سوال من این است که مثلا اگر قرار است فرهنگی بازنشسته، ۲۰۰ میلیون پاداش بگیرد، آیا این مبلغ، الان ارزش سال گذشته را دارد؟ از طرف دیگر پاداش پایان خدمت حق قانونی فرهنگیان است که هر ماه از حقوقشان کسر می شده است.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان چقدر است؟

پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات آن و پاداش‌های مشابه به مقامات، رؤسا و مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده (۷۶) قانون خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت تا سقف سی سال که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می‌گیرد، خواهد بود.

با توجه به اینکه حداقل حقوق و مزایای مستمر در سال ۹۹ (۱۷/۹۷۴/۵۰۰) ریال تعیین گردیده است، لذا حداکثر پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در سال (۹۹) با احتساب (۳۰)سال خدمت، از مبلغ حدودا (۳۷۷) میلیون تومان تجاوز نخواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام تورو خدا پاداش امسال ما هم بدهید

  • ناشناس

    بابا جون امواتتون دیگه خجالت بکشید کم مردمو مسخره کنید باباوالا عجب رویی داریدا

  • ناشناس

    بعداز یه عمر چشم انتظاری حالا که پاداش بازنشستگان فرهنگی ریختن کارکنان اداری اشتباه در آخرین حکم پرداختی کردن به کی وکجا شکایت ببریم خدا لعنتت کنه روحانی بااین مسولینی سرکار اومدنو هنو هم هستن

  • ناشناس

    سلام سی سال صادقانه کار کردیم اگر ۲۰ یا ۲۵ ساله خودمان را باز نشسته کرده بودیم خیلی به سودمان بود ۶ سال پیش بعد از یک ماه پاداش فرهنگیان را پرداخت کردند که ارزش ان الان ۱ میلیارد تومان هست. ما چه اشتباهی کردیم‌که وجدانی کار کردیم وگفتبم تعهد دادیم واگر کمتر از سی سال کار کنیم حرام است کاش همان پنج سال پیش خودمان را باز نشست کرده بودیم الان من به همه توصیه میکنم که سی سال کار نکنندمثل من اشتباه نکنند

  • ناشناس

    خدا لعنتتون کنه

  • ناشناس

    ایا پاداش فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ به کسی پرداخت شده یا نه ؟واگر پرداخت شده چقدر میباشد ؟ممنونم اگر کسی پاسخ دهد معلم با مدرک فوق دیپلم و ۳۰ سال خدمت …

  • ناشناس

    سلام همکاران عزیز آیا بازنشستگان سال1400پاداش پایان خدمت کسی گرفته چون من هم اول مهر 1400 بازنشسته شدم عیدی هم هنوز نداداند

  • مهران

    علت عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی۱۴۰۰چیست؟مگه سازمان برنامه و بودجه از جیب خو دش میبخشد؟بنده ب شخصه وخانواده ام تمام امیدم برای زنده ماندن همین پاداش است…به هرچی اعتقاددارید بازنشستگان را دریابید!

  • بازنشسته فرهنگی

    با۳۲سال خدمت صادقانه به چه جرمی امروز بنده بعنوان بازنشسته فرهنگی و خانواده ام در فشار باتلاق فقر و تورم نابود بشیم سال۱۴۰۰تمام شد هنوز پاداش پایان خدمت به کسی واریز نشده…این انصاف نیست حق مسلم یک بازنشته بعد از سپری شدن بیش از یک سال هنوز پرداخت نشده…

  • ناشناس

    آقای رئیسی اگر خدا را می شناسی پس زود حق فرهنگیان باز نشسته را بپرداز وگرنه در قیمت دمار از روزگارت در می آورم . پول از ارزش افتاد .