کد مطلب: ۴۶۱۱۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام بانک و کارگزاری مدعی واریز تمام پول سهام عدالت است؟

کدام بانک و کارگزاری مدعی واریز تمام پول سهام عدالت است؟

کارگزاری برخی از بانک‌ها مثل صادرات و رفاه اعلام کرده‌اند که پول سهام عدالت سهامدارانی که در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه درخواست خود را ثبت کرده‌اند، به صورت کامل واریز شده است؛ همچنین به گفته کارگزاری بانک ملی پول سهام همه سهامداران تا پایان هفته جاری واریز و پرونده آن بسته می‌شود.

با قابل فروش شدن ۳۰ درصد از سهام عدالت برای سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند تجارت‌نیوز به صورت مستمر از نحوه فروش و واریز پول سهام در کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی گزارش تهیه کرد که در بیشتر موارد نیز مدیرعامل کارگزاری به مشکلات سهام عدالت پاسخ داد.

سهامداران سهام عدالت در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه فرصت داشتند که از طریق مراجعه حضوری یا ثبت درخواست اینترنتی(در بعضی از بانک‌ها از طریق برنامه‌های موبایلی) درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را ثبت کنند، این درخواست به این صورت بود که سهامدار به بانک اجازه می‌داد که همه ۳۰ درصد را بفروشد و نمی‌توانست درصد کمتری یا سهم خاصی را انتخاب کند.

نحوه دیگر فروش سهام عدالت که در حال حاضر نیز در جریان است، سهامدار می‌تواند به کارگزاری بانکی که شماره شبا حساب خود را در سامانه سازمان خصوصی‌سازی ثبت کرده است مراجعه کند یا از طریق سامانه معاملات سهام عدالت در کارگزاری‌های غیربانکی اقدام کند. در این روش سهامدار می‌تواند سهم و تعداد آن را انتخاب کند ولی مجموع آن نباید بیشتر از ۳۰ درصد سهام باشد.

در خصوص گروه دوم روند ثبت درخواست، فروش و واریز ادامه دارد، اما در خصوص کسانی که در بازه زمانی ششم تا سیزدهم خرداد ماه درخواست فروش ۳۰ درصد را ثبت کرده‌اند برخی از کارگزاری‌های بانکی که مسئولیت اصلی را برعهده دارند می‌گویند تمام سهام را فروخته‌ایم و پول آن را به حساب مشتریان واریز کرده‌ایم.

بانک صادرات

در جدیدترین اظهارات مهدی کباری، مدیر عامل کارگزاری بانک صادرات به تجارت‌نیوز گفت: ما پول سهام عدالت بیش از ۹۵ درصد از سهامداران را واریز کرده‌ایم و ممکن است در این بین برای تعدادی سهامداران به علت نقص اطلاعاتی مثل شماره ملی، حساب و شبا پرداختی نشده است. حتی برای تعداد زیادی از کسانی که بعد از ۱۳ خرداد نیز درخواست فروش خود را به کارگزاری داده‌اند سهامشان را فروختیم و پول آن را واریز کردیم.

وی به مشتریان بانک صادرات توصیه کرد: هر سهامداری که پول سهام خود را دریافت نکرده‌ است به بانک مراجعه کند و علت عدم واریز را بپرسند که در صورت نقص در اطلاعات آن را تصحیح کنند.

بانک رفاه

فردین آقابزرگی، مدیر عامل کارگزاری بانک رفاه نیز مدعی است که درخواست‌های فروشی که به بانک رفاه داده شده انجام شده و اگر سهامداری وجه آن را دریافت نکرده است به این دو دلیلمغایرت اطلاعات حساب و درخواست مکرر برای فروش برمی‌گردد.

آقابزرگی در خصوص کسانی که در بازه زمانی ششم تا سیزدهم خرداد ماه درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را داده‌اند، عنوان کرد: درخواست‌های که در بازه زمانی ششم تا سیزدهم خرداد ماه به بانک رفاه شده، به فروش رفته و وجوه آن واریز شده است. کسانی که در خواست خود را در تاریخ‌های ذکر شده ثبت کرده‌اند اما پول آن را دریافت نکرده‌اند به دو علتی که گفته شد یعنی مغایرت در اطلاعات حساب و ثبت درخواست مکرر برمی‌گردد.

وی نیز به مشتریان خود پیشنهاد کرد که در صورت تاخیر در واریز پول سهام خود می‌تواند به بانک مراجعه و اطلاعات حساب خود را بررسی کنند که شاید درست باشد، چون ممکن است حساب برخی از آنها راکد باشد.

بانک کشاورزی

مدیر عملیات اوراق بهادار کارگزاری بانک کشاورزی گفت: سهام عدالت سهامدارانی که در روزهای ششم تا دهم خرداد درخواست خود را ثبت کرده‌اند فروخته شده و این افراد پول سهام خود را به صورت کامل دریافت کرده‌اند.

بانک سپه

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه از واریز تدریجی مبالغ خبر داده است.

بانک ملی

مدیر معاملات کارگزاری بانک ملی نیز وعده داده است که، پول همه کسانی که برای فروش سهام عدالت به بانک ملی مراجعه کرده‌اند نهایتا تا پایان هفته جاری واریز و پرونده فروش سهام عدالت در این بانک بسته می‌شود.

در کنار بانک‌ها کارگزاری‌ها نیز در امر فروش سهام عدالت فعال بودند و به نظر می‌رسد کارگزاری‌های آگاه، مفید و فارابی تعداد درخواست فروش بیشتری را نسبت به دیگر کارگزاری‌ها دارند.

کارگزاری آکاه

محمدرضا سرافراز، مدیرعامل کارگزاری آگاه گفت: ما توانستیم تنها یک نوبت سهام عدالت مشتریانی که از طریق کارگزاری ما ثبت درخواست کرده‌اند را بفروشیم و بعد از آن فروشی انجام نشده است. در روز ۱۸ خرداد ماه اولین فروش را انجام دادیم و پس از دریافت لیست سهامداران که حدود ۴۹ هزار نفر بودند وجه آن را در روز چهارم تیر ماه واریز کردیم که پول حدود ۴۰ نفر از آنها به علت نقص در اطلاعات حساب برگشت خورد. همکاران من در حال تماس با این حدود ۴۰ نفر هستند تا شماره حساب و شبا صحیح را دریافت و پول سهامشان را واریز کنند.

سامانه سعدی

سامانه سعدی نیز که سامانه معاملات سهام عدالت در کارگزاری فارابی است با استقبال بسیاری از سهامداران مواجه شد و مدیرعامل این کارگزاری در این خصوص گفت: به صورت روزانه حدود دو هزار نفر از طریق سامانه سعدی درخواست فروش خود را ثبت می‌کنند،

رحمان بابازاده، مدیر عامل کارگزاری فارابی نیز مدعی است: فروش و واریز پول سهام عدالت در سامانه سعدی یک فرایند مستمری است و از روزهای آینده فرایند فروش و واریز پول سهام عدالت مشتریان به صورت روزانه خواهد شد.

همچنین به گفته وی، در پنج نوبت پول سهام واریز شده است که آخرین واریزی آن نیز چهارشنبه هفته گذشته انجام شد، همچنین حدود ۱۰ میلیارد تومان معادل درصد از همه سفارشات متقاضیان، فروخته شده و آماده واریز است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرانمیتوان شماره تلفن را تغیر داد من این شماره هارو ندادم الان نمیتونم بفروشم

    • ناشناس

      برو پنل سهام عدالت اونجا میتونی شمارتو تغییر بدی

  • محمدرضاداداش پور سه شنبه

    سلام سی درصد دوم رایک هفته ست که فروختم کی واریز میکنید

  • فاطمه

    سلام توراخدابانک ملی پول وهرچه زودترواریزکنیدبخدا به پول نیازداریم

  • سینا

    سلام کارگزاری فارابی الان ۴۰ روزه سهامم درصف معامله است تورابه خدابفروشیدواقعانیازدارم

  • ناشناس

    سلام من از خرداد سهام خود را فروختم به کارگزاری مفید بانک رفاه ریالی واریز نکرده اند هیچ ارکانی هم جواب نمیده

  • ناشناس

    سلام کارگزاری مفید از۲۷مهر که مثبت بود من ۶۰ دصد فر ختم اما فقط زده ارسال شد ..رفیقم با من بود اما او ثبت شد ..کی درست میشه

  • ناشناس

    سلام‌من در کارگزاری مفید ۲۷ مهر ۶۰درصدسهام فروختم ۸و نیم ..الان شده ۶ تومن..و پولی نریختن

  • ن.ن

    سلام کسی اینجا پارسیان هست برای کیا واریز شده لطفا جواب بدین.

  • ناشناس

    سلام من ۱۰مهر۹۹سهام عدالت خودم ۶۰درصد به کارگزاری بانک کشاورزی فرختم تا حالا واریزی نه داشتم

  • ناشناس

    سلام سهام خودروفروختم الان نزدیک به دوسال هستش هنوزواریزی نداشتم چکاربایدکرد