کد مطلب: ۵۸۷۵۶۸

جزئیات وام‌هایی که پارسال پرداخت نشد‌

جزئیات وام‌هایی که پارسال پرداخت نشد‌

پنج بانک دولتی در سال ۱۳۹۹ با وجود داشتن تکلیف پرداخت ۵۰هزار فقره تسهیلات فقط ۴۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۲٫۴۵ میلیارد تومان پرداخت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از دلایل روند کند توسعه انرژی تجدیدپذیر در ایران مسئله سرمایه‌گذاری است.

بر همین اساس مطابق جزئیات بند ه تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹، بانک مرکزی مکلف است، از طریق بانک‌ها عامل نسبت به اختصاص مبلغ پنج هزار میلیارد تومان از محل منابع سپرده‌های قرض‌الحسنه و جاری بانک‌ها برای پرداخت ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی جمعا به میزان ۵۰۰ مگاوات در روستاها و حاشیه شهرها و مناطق محروم به ازای هر فقر تسهیلات ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماه و نرخ سود چهار درصد اقدام کند.

بر همین اساس، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ بیانگر آن است که بانک مرکزی در خردادماه سهمیه بانک‌ها را به منظور پرداخت این تسهیلات ابلاغ کرده است و پنج بانک تجارت، صادرات ایران، ملی ایران، ملت و سپه هر کدام مکلف به پرداخت ۱۰ هزار فقر تسهیلات با شرایط عنوان شده شده‌اند.

بانک‌ها ترمز توسعه انرژی تجدیدپذیر را کشیدند

در شرایطی که در قانون بودجه پرداخت ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات به بانک‌ها تکلیف شد اما بانک مرکزی فقط سهمیه نیمی از این مقدار را به بانک‌های عامل معرفی کرد، پنج بانک دولتی در سال ۱۳۹۹ با وجود داشتن تکلیف پرداخت ۵۰هزار فقره تسهیلات فقط ۴۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۲٫۴۵ میلیارد تومان پرداخت کردند.

بر همین اساس به استناد گزارش تفریق بودجه سال ۱۳۹۹، همه بانک‌های موضوع این قانون تنها کمتر از ۰٫۰۵ درصد از تکلیف قانون بودجه را انجام داده‌اند و بررسی دیوان محاسبات بیانگر عدم تحقق کامل اهداف مد نظر قانون‌گذار در این بند از قانون بودجه است.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصادکلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.