خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۹۶۵۹

گفتگوی تجارت‌نیوز با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

جزئیات وام‌های صندوق توسعه ملی موجود است

جزئیات وام‌های صندوق توسعه ملی موجود است

محمد حسن‌نژاد گفت: اینکه برخی مطرح می‌کنند مشخص نیست وام‌های ارزی و تسهیلات ریالی به چه افرادی تخصیص شده درست نیست و صندوق توسعه ملی هر زمان که بخواهد می‌تواند از بانک‌های عامل استعلام بگیرد.

محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس در گفتگو با « تجارت‌نیوز » در پاسخ به این سوال که آیا صندوق توسعه ملی فهرستی از دریافت‌کنندگان وام‌های ارزی و ریالی در اختیار دارد یا خیر؟ گفت: انتشار عمومی لیست افرادی که از منابع بانک‌ها یا منابع صندوق توسعه ملی وام دریافت کرده‌اند کار سنجیده‌ای نیست و در قانون هم نیامده است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صندوق توسعه ملی خود به صورت مستقیم وام به اشخاص پرداخت نمی‌کند، بلکه منابع ارزی و ریالی صندوق از طریق بانک‌های عامل تنها در قالب طرح‌هایی که صندوق از قبل مشخص کرده است وام ارزی و تسهیلات ریالی پرداخت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به عبارتی طرح‌هایی که شرایط دریافت وام از صندوق توسعه ملی دارند از قبل توسط صندوق مشخص شده‌اند در همین راستا صندوق به هر یک از بانک‌های عامل حجم معینی منابع مالی سهمیه می‌دهد و این بانک‌های عامل براساس طرح‌هایی که صندوق مشخص کرده وام ریالی و تسهیلات ارزی به متقاضیان می‌دهد و خود بانک عامل نیز مسئول و متضمن تسویه وام پرداختی به متقاضیان است.

حسن‌نژاد ادامه داد: مگر می‌شود که مشخص نباشد بانک‌های عامل به چه افرادی وام داده‌اند؟ صندوق توسعه ملی هر لحظه بررسی می‌کند که هر کدام از بانک‌های عامل سهمیه خود را چگونه هزینه کرده و وام به چه افرادی و در کدام استان تخصیص شده است یا حتی چه افرادی در حال تسویه حساب وام خود هستند و چه افرادی هنوز اقدام به تسویه حساب نکردند، اما مراحل پرداخت و دریافت منابع مالی از طریق بانک‌های عامل صورت می‌گیرد، زیرا صندوق توسعه ملی که بانک نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه برخی مطرح می‌کنند مشخص نیست وام‌های ارزی و تسهیلات ریالی به چه افرادی تخصیص شده درست نیست و صندوق توسعه ملی هر زمان که بخواهد می‌تواند از بانک‌های عامل استعلام بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.