کد مطلب: ۴۹۷۹۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مرحله دوم وام کرونا به چه کسانی رسید؟ / گلایه‌های مردمی درباره واریز اشتباهی وام!

مرحله دوم وام کرونا به چه کسانی رسید؟ / گلایه‌های مردمی درباره واریز اشتباهی وام!

وام یک میلیون تومانی کرونا قرار بود به 11 میلیون خانوار پرداخت شود اما در مجموع هفت میلیون نفر مشمول شناسایی شد. مردم از این گله‌مند هستند که چرا به برخی از متقاضیانی که شرایط دریافت وام را نداشتند پرداخت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار بود به 11 میلیون سرپرست خانوار وام یک میلیون تومانی کرونا پرداخت شود اما بنا بر لیست اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود هفت میلیون خانوار مشمول دریافت این وام شدند.

4.6 میلیون نفر از آنها پنجشنبه گذشته این وام را دریافت کردند و قرار است بانک مرکزی امروز این یک میلیون تومان را برای 2.4 میلیون خانوار دیگر واریز کند.

قرار بود متقاضیان با ارسال کد ملی به 6369، رضایت خود را برای دریافت مرحله دوم وام کرونا و برداشت اقساط آن از یارانه معیشتی بنزین اعلام کنند. به گفته روابط عمومی وزارت کار، از بین 11 میلیون خانوار شناسایی شده فقط هفت میلیون آنها پیامک را ارسال کردند، مابقی پیامک‌ها از سوی کسانی ارسال شده بود که شرایط دریافت آن را نداشتند.

متقاضیان این وام نباید حقوق ثابت دریافت کنند یا تحت پوشش بیمه باشند، همچنین بازنشستگان نیز به علت این که حق بیمه دریافت می‌کنند مشمول این طرح نیستند. اما اظهارات مردمی نشان می‌دهد که این وام برای برخی از حقوق‌بگران و بازنشستگان واریز شده است.

«من یک راننده تاکسی هستم در ضمن به کرونا هم مبتلا شدم آلان ۲۷روز سر کارنرفتم درآمدی هم ندارم ولی کسانی میشناسم بازنشسته هستن ولی دریافت کردن»

«شوهر خواهرمن وکیل پایه هستش ماشین آپارتمان و…داره وام یک میلیون تعلق گرفته ولی من که کارگر ساده مستاجر وبدون ماشین و… واریز نشده»

«من کارگر خیاطی هستم دزامدم دومیلیون بزور میشه وام یک میلونی بهم هنوز ندادن ادم میشناسم یه مغازه اجازه میگیره خونه سیصد متر داره کلی در امد داره وام بهش دادن»

«ما که مستاجر و کارگر هستیم به ما وام یک میلیونی ندادن ، ولی به آدم های که میشناسم چند تا خونه دارن براشون واریز شده ، ما باید به کی دردمون را بگیم»

«من مادرم تحت پوشش کمیته امداده به حسابش نریختن خودمم کارگر میدان هستم ندادن ولی صاحب خونم باز نشسته مس هسته با حقوق سیزده میلیمون هفتصد تومن براش واریز شده»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت روحانی فقط تبعیض بین مردم قاعل شد

  • ناشناس

    منم نگرفتم هیچی هم ندارم

  • ایرانی

    من خودم نه سهام عدالت بهم دادن نه حقوق ثابتی دارم نه وام یک میلیون تومان دادن توی گرفتاری و قرض و نکبت گیر کردم.یعنی هرچی بدبختی بیچارگی مال من و امثال من ؟ما از قشری هستیم، که زیر خط فقر که اصلا هیچی جای ما نیست یعنی از زیر خط فقر اون پایین پایین کف طبقه پایینی هستیم قشری که هر اتفاقی توی این مملکت بیفته ضرر و آسیبش فقط نصیب ما میشه وهر اتفاق خوبی هم که بیفته باز اون بی نصیب هاش مایم. شما در نظر بگیر توی جامعه گرونی بشه برای ما بده. ولی برای افراد طبقه ثروتمند خیلی بهتر درسته اونم گرون میخره ولی در عوض ثروتش هم تو هرکاری زده باشه سودش چند برابر شده. و ارزونی هم که بشه باز ما بهره زیادی نمیبریم ولی اون ثروتمنده با پولش اینجا که همه چیز ارزون شده سرمایه گذاری میکنه و میخره انبار میکنه

  • ایرانی

    آقا چرا من دو بار نظر نوشتم. ارسال نکردین در صورتیکه هیچ الفاظ رکیک نیست

  • محمد امین

    سلام خسته نباشید واقعا جریان چیه اونایی که بیمه هستن، بازنشستگی دارن، کارمند دولت هستن. شرایط بهشون تعلق گرفته من و از جمله امسال من که هیچ درامد ثابت نداره بیمه نیست مشکلات زیاد تو زندگی دارن تعلق نمیگیره.

  • هادی

    اصلااصولی نبودبازهم بی عدالتی

  • هادی

    کلابنظرمن اینجاهم بی عدالتی صورت میگیره

  • ناشناس

    سلام من نزدیک دوماه کمپ ترک اعتیاد بودم، سرپرست خانواده و زمان ارسال پیام نبودم. بیست روز هست که آمدم و درآمدی تاحالا نداشتم

  • ناشناس

    سلام هرکی کارمندهم هست یارانشوازاول ازبیرون ثبت نام کرده شغلشوزده ازادوام مرحله اول ودوم روگرفته ولی من ادم بیکارراننده هستم مسافرکش هیچ کدوم بهم تعلق نگرفته انصاف هست واقعاخدانگذره ازتون

  • _ محمد

    من اشپز م الان حدود ۶ ماه بی کارم اما وام ۱ تومانی واریز نشده الان به نظر شما شغل من اسیب دیده از کرونا حساب میاد یا نه همین خواستم بدونم