کد مطلب: ۵۴۵۵۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به واکسیناسیون کارکنان صدا و سیما / «رسیدیم به شهروند درجه یک و دو!»

واکنش‌ها به واکسیناسیون کارکنان صدا و سیما / «رسیدیم به شهروند درجه یک و دو!»

در شرایطی که هنوز بیماران نادر و برخی از سالمندان هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، واکسیناسیون سه هزار نفر از کارکنان صدا و سیما آغاز شد. این خبر واکنش‌های بسیار زیادی را در پی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از فروردین ماه واکسیناسیون بیماران خاص آغاز شد و در اردیبهشت ماه نوبت به واکسیناسیون سالمندان رسید. اما در شرایطی که هنوز برخی از بیماران خاص و سالمندان واکسن دریافت نکرده‌اند، واکسیناسیون سه هزار نفر از کارکنان صدا و سیما آغاز شد.

این در حالی است که هنوز ۵ هزار بیمار نادر در کشور نیز واکسینه نشدند. البته آنطور که حمیدرضا ادراکی، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر کشور به تجارت‌نیوز گفته تعدادشان بیش از ۵ هزار نفر است و هنوز نام برخی در سیستم ثبت نشده است.

سطح ایمنی بدن بیماران نادر بسیار پایین است و روند درمان آنها برای یک سرماخوردگی ساده هم ممکن است تا یک ماه طول بکشد. در کنار بیماران نادر هم افراد مبتلا دیابت نیز هنوز واکسینه نشدند.

تجارت‌نیوز در گزارش‌هایی به دریافت واکسینه زودهنگام کارکنان صدا و سیما پرداخت. در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید.

«من بیماری نقص ایمنی لوپوس دارم هر جا زنگ می‌زنم می‌گویند هنوز اعلام نشده است.»

«حتما می‌دانید که کرونا برای بیماران با نقص ایمنی خطرناکترین است.»

«همه با هم برابرند، اما برخی برابرترند.»

«خواهرم ام اس دارد و هنوز واکسینه نشده است.»

«برادر من از بیماران نادر است و استرس زیادی برای وضعیتش داریم.»

«بیماران نادر تنهاتر از تنها…»

«زورشون زیاد است و دوست دارند اول واکسن بزنند. ما هم فقط اینجا کامنت می‌نویسیم چون نمی‌توان کاری کرد.»

«ریشه انصاف خشکیده است.»

«حتما صدا وسیمایی ها واجب‌تر از بیماران نادر بودند، اشکالی ندارد!»

«۸۰ سال به بالا هم داریم که هنوز واکسینه نشدند.»

«دیگر به مرحله شهروند درجه یک و درجه دو رسیدیم.»

«بیماران کلیوی هم واکسینه نشدند.»

«انشالله بعد از صدا وسیمایی‌ها شاید نوبت به این بیماران برسد.»

«واقعا صدا وسیمایی‌ها از دیابتی‌ها ضروری‌تر بودند؟»

این اولین باری نیست که کارکنان صدا و سیما از مزیت خاصی برخوردار می‌شوند. مهرماه سال گذشته حقوق کارکنان صدا و سیما ۳۰ درصد افزایش یافت. این افزایش حقوق حدای از افزایش ۲۰ درصدی ابتدای سال آن بود.

این افزایش حقوق در شرایطی رخ داده بود که پرستاران و کادر درمان ماه‌ها در انتظار دریافت کارانه خود بودند. آن زمان هم انتقادات بسیاری مطرح شد و بسیاری عنوان کردند که پرداخت حقوق پرستاران ضروری‌تر بود یا اضافه کردن حقوق کارکنان صدا و سیما؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لطف بفرمایین شایعه پراکنی نکنید و یه کم وجدان رسانه‌ای داشته باشین، اولا برخی مشاغل صدا و سیما پر خطره مثل گزارشگری، اجرا و تهیه و تا الان خیلی از همکاران ما در طول این دو سال فوت کردند خواستین بیایین سازمان آمارشون هست، دوم اینکه من خودم کارمند این نهادم اما با اینکه بیشتر روزها به دلایل حرفه‌ای مجبورم سر کار باشم هنوز شغلم پرخطر معرفی نشده و اصلا به ما خبری در مورد واکسینه شدن نرسیده، سوم اینکه آیا جون یک کارمند که صبح تا شب برای رفاه خانواده سر کار می‌آد از اون معلمی که 12 ماهه سال رو تو خونه‌اش نشسته کمتر می‌پندارین، ما آدم نیستیم هر کی رو شما تشخیص بدین آدم‌ هستند، با این حال باور کنین یا نکنین هنوز به ما هیچ خبری مرتبط با تزریق واکسن اعلام نشده و معلوم نیست شما این خبر رو از کجا در اوردین.

  • حسین

    خدا وکیلی خیلی گیر دادین به صداوسیمایی ها. اینجور که شما پیگیر این خبر هستین اگه پیگیر ما نیروهای قرارداد معین دولت بودین حقوق ما از سال 98 تا الان استپ نمیخورد. پایه حقوق ما رو میبردن بالا که افزایش حقوق رو اعمال کنن بعد اضافه کارمون رو کم میکردن حقوقمون میشد همون قبلی… دو ساله داریم با این وضع زندگی می کنم. ببخشید زندگی نمی کنیم، زنده موندیم…

  • ناشناس

    من خودم کارمند صدا و سیما هستم خبری از واکسیناسیون در اینجا نیست با وجودی که ما مجبوریم هر روزه از بیمارستانها و پزشکان و بعضا بیماران کرونایی گزارش تهیه کنیم و در خطر زیادی هستیم ولی تا کنون واکسنی دریافت نکرده ایم و در مورد حقوق به جرات می توانم بگویم پایین ترین حقوق را کارکنان صدا و سیما دریافت می کنند و باید خاطر نشان کنم کارکنان ئدولت ابتدای پارسال 50 درصد به حقوقشان اضافه شد و کارکنان صدا و سیما بعد از پی گیری فروان بجای 50 درصد 30 درصد اضافه کردند و در حقیقت 20 درصد حق ما نسبت به سایر کارمندان ضایع شد