کد مطلب: ۳۷۳۲۰۱

واکنش مجلس به سخنان روحانی درباره برجام

واکنش مجلس به سخنان روحانی درباره برجام

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دیروز ایران مسیر خود را مشخص کرد که ممکن است این مسیر به خروج کامل ایران از برجام منتهی شود یا اینکه اتحادیه اروپا در این 60 روز اقداماتی انجام دهد که ایران از خروج از برجام منصرف شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته حسن روحانی رییس جمهور در جلسه هیات دولت درباره بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام سخنرانی کرد. در این بیانیه ذکر شده که از ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در برجام را متوقف می‌کند و به کشورهای باقی‌مانده در توافق ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی فرصت داد.

عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در رابطه با بیانیه جدید شورای عالی امنیت ملی گفت: بیانیه جدید شورای عالی امنیت ملی با قبول اصل و کلیت برجام تنظیم شده و هیچ یک از موارد برجام نقض نشده است.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: برخی سیاستمداران این تعبیر را داشتند که از همان ابتدا اتحادیه اروپا با آمریکا کنار آمده است، به عبارتی آمریکا از برجام خارج و تحریم‌ها آغاز شود و اتحادیه اروپا و برجام همچنان باقی بماند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به طور کلی این تصور وجود داشت که برای جمهوری اسلامی ایران هر دو حالت ایجاد شده یعنی ایران هم پایبند به برجام بماند و هم تحریم‌های آمریکا را داشته باشد.

یوسفیان ملا ادامه داد: اتحادیه اروپا هر بار اعلام کرده که در تلاش است راهی برای تداوم رابطه با ایران ایجاد کند که متاسفانه تا به این لحظه هیچ کدام از راه‌ها به ثمر ننشسته است به طوری که شواهد حاکی از آن است که اتحادیه اروپا تنها به یک اعتراض سطحی نسبت به آمریکا بسنده کرده و به همین جهت اکنون دیگر مسیر ایران مشخص شده است.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: اتفاق مهمی با بیانیه جدید شورای عالی امنیت ملی نخواهد افتاد و ایران همچنان پایبند به برجام است، اما حداقل نشان داد که دیگر شرایط قبلی را نخواهد پذیرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: براساس ماده 26 و 36 برجام اگر اختلاف نظری پیش آید باید هیات داوری به آن رسیدگی کند به همین جهت ممکن است که اروپایی‌ها این موضوع را به هیات داوری ارجاع دهند و اینکه اتحادیه اروپا و کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه تصمیمی در رابطه با چگونگی ارتباط با ایران بگیرند.

یوسفیان ملا ادامه داد: دیروز مشخص شد که جمهوری اسلامی ایران دیگر شرایط یک سال گذشته را تحمل نخواهد کرد. به عبارتی اروپایی‌ها متوجه شدند که دیگر ایران با شرایط فعلی حرکت نمی‌کند که هم سایه تحریم‌ها بر سر آن باشد و هم ۱۰۰ درصد پایبند به برجام باقی بماند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: زمان خوبی به اروپایی‌ها داده شد، زیرا در حال حاضر اروپا مخاطب اصلی ایران است که مدعی اعتقاد و پایبندی به برجام است و گرنه آمریکا که تکلیفش مشخص است و ایران مذاکره‌ای با آمریکا ندارد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: اروپایی‌ها هر بار اعلام کردند که راه حلی برای تداوم روابط تجاری با ایران پیدا کرده‌اند که تاکنون هیچ راه حلی نتیجه نداده است و فقط وقت‌گذرانی بوده و به ضرر ایران تمام شده است به همین جهت این شرایطی که ایران هم تحریم باشد و هم پایبند به برجام دیگر قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دیروز ایران مسیر خود را مشخص کرد که ممکن است این مسیر به خروج کامل ایران از برجام منتهی شود یا اینکه اتحادیه اروپا در این 60 روز اقداماتی انجام دهد که ایران از خروج از برجام منصرف شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلتون خوش بابا