کد مطلب: ۲۱۶۰۲۹

واکنش تند وزیر خارجه قطر به اظهارات بن‌سلمان درباره کشورش

واکنش تند وزیر خارجه قطر به اظهارات بن‌سلمان درباره کشورش

وزیر امور خارجه قطر به سخنان اخیر محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی درباره کشورش به شدت واکنش نشان داد و گفت: برخی کشورها وسعت زیادی دارند اما قلب و ذهن آنها کوچک است.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در سخنان مطبوعاتی خود در کشور بلژیک درباره بحران بین قطر و چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر گفت: سخنان اخیر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درباره بحران بین قطر و همسایگانش ثابت می‌کند که مسئولان سعودی برخلاف ادعای خود، درباره این مسئله دل مشغولی دارند زیرا برخلاف ظاهر که نشان می‌دهند به بحران بی توجه هستند، مدام در ملاقات‌ها و سخنان خود درباره آن به کرات سخن می‌گویند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی از اقدام محمد بن‌سلمان در تشبیه بحران بین قطر و همسایگانش به بحران بین آمریکا و کوبا و استفاده از اصطلاحات تاریخ گذشته ابراز تعجب کرد و گفت: کشورها با اندازه آنها سنجیده نمی‌شوند. شاید کشوری کوچک باشیم؛ اما صاحبان ذهن‌ها و قلب‌های بزرگ، به شهروندان و اتباع خارجی مقیم کشور خودشان اهتمام می ورزند.

وزیر خارجه قطر در اشاره به عربستان گفت: «کشورهای بزرگی وجود دارد اما قلب‌ها و ذهن‌های آنها کوچک بوده و افق دید محدودی دارند». آنها به توطئه و گسترش بی‌ثباتی در منطقه سرگرم هستند.

ولیعهد سعودی اخیرا با کم توجه دانستن اختلافات با قطر گفت: خودم را سرگرم این مسئله نمی‌کنم. پرونده قطر در دستان افرادی در سطح کمتر از وزیر است. جمعیت قطر اندازه یک خیابان مصر هم نمی‌شود. هر وزیری در دولت سعودی می تواند بحران قطر را حل کند.

برپایه این گزارش، بن‌سلمان همچنین فشار به کشورهای تحریم‌کننده قطر (مصر، عربستان، بحرین و امارات) را تکذیب کرد و گفت: چندین کشور در تلاش برای حل بحران هستد؛ اما بدون فشار.

ولیعهد سعودی افزود: چهار کشور یاده شده با بحران قطر به همان شیوه‌ای برخورد می‌کنند که آمریکا با کوبا برخورد کرد. یعنی رها کردن قطر چه بسا برای چند سال تا اینکه از سیاست‌های ویرانگر خود در منطقه را عقب‌نشینی کند.

منبع: شبکه تلویزیونی السومریه‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.