خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۳۹۲

وجود ۳۰۰ هزار خانه خالی در تهران

وجود 300 هزار خانه خالی در تهران

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌‌سازان مسکن با اعلام “در طول تاریخ ایران هیچ‌وقت به تولید سربه‌سر مسکن نرسیده‌ایم”، گفت: شرایط نامطلوب اقتصاد، درآمد سرانه مردم و قدرت خرید آنها را برای ورود به بازار مسکن پایین آورده است. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن محتشم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس طرح جامع

0c08824af8aeaeaa026555490e6080e2_XL.jpg

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌‌سازان مسکن با اعلام "در طول تاریخ ایران هیچ‌وقت به تولید سربه‌سر مسکن نرسیده‌ایم"، گفت: شرایط نامطلوب اقتصاد، درآمد سرانه مردم و قدرت خرید آنها را برای ورود به بازار مسکن پایین آورده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن محتشم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس طرح جامع مسکن وزارت راه و شهرسازی، اگر تا 10 سال آینده سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید شود، عرضه و تقاضا به تناسب می‌رسد.
وی با تأکید بر "در طول تاریخ ایران هیچ‌وقت به این عدد در بخش مسکن نرسیده‌ایم"، تصریح کرد: بیشترین تولید مسکن در یک سال 700 هزار واحد بوده اما همواره تولید مسکن در کشور حول و حوش 400 هزار واحد برای یک سال بوده است.
وی با بیان اینکه جمعیت 10 میلیونی تهران پتانسیل بسیار بالایی است که هرچه ساختمان در آن ساخته شود در آینده پُر می‌شود، افزود:‌ قدرت خرید و درآمد سرانه پایین مردم به‌دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی باعث شده تا با وجود افزایش سقف تسهیلات مسکن کسی نتواند خانه‌دار شود.
رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به واحدهای خالی از سکنه در پایتخت نیز گفت:‌ وجود 300 هزار خانه خالی در تهران دلیل بر پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا نیست.
محتشم یادآور شد: تقاضا باید از طریق رونق‌بخشی به اقتصاد کلان تحریک شود،‌ در این صورت درآمد سرانه و تولید ملی افزایش می‌یابد و به‌تبع آن فرصت و شرایط خانه‌دار شدن برای مردم فراهم خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.