کد مطلب: ۵۶۵۸۶۵

استثنایی‌ترین ورزشکار المپیک۲۰۲۰ توکیو

استثنایی‌ترین ورزشکار المپیک۲۰۲۰ توکیو

ناتالیا پارتیکا پینگ‌پنگ‌باز لهستانی در دومین روز شروع المپیک توکیو به علت شرایط استثنایی مورد توجه و تحسین هواداران ورزش در سراسر جهان قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ناتالیا پارتیکا لهستانی که در رشته تنیس روی میز در توکیو ۲۰۲۰ حاضر شده، بازی های المپیک با پیروزی قاطع ۴-۰ برابر میشل بروملی استرالیایی آغاز کرده است. اما نکته بسیار مهم و جالب این ورزشکار لهساتانی و ۳۱ ساله این است دست راست ناتالیا دچار نقص بوده و او با این مشکل مادرزادی متولد شده است.

البته این سومین دوه حضور او در المپیک پس از رقابت ها پکن ۲۰۰۸ و لندن ۲۰۱۲ است. ناتالیا پارتیکا چندی پیش گفت: "برای من این معلولیت هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و من قادر به بازی کردن مانند دیگران هستم."

ناتالیا پارتیکا با اشاره به اینکه از بازوی راست خود برای نگه داشتن توپ استفاده می کند، گفت: "من متوجه شده ام که مسئله سرویس زدن ممکن است شما را متعجب کند، اما در واقع چیز خاصی وجود ندارد. من توپ را با سمت راست خود می گیرم و با دست چپ ضربه می زنم.

اتالیا پارتکا همین حالا به عنوان یکی از بهترین ها در رشته خود شناخته شده و البته همچنین به نمادی از قدرت و مقاومت در دنیای ورزش و به خصوص این دوره رقابت های المپیک تبدیل شده است.

ناتالیا پارتیکا که دارنده پنج مدال طلای پارالمپیک بوده و سابقه شش بار شرکت کننده در بازی های المپیک و پارالمپیک را در کارنامه دارد، پیش از شروع تورنمنت گفته بود: "وقتی این ورزش را شروع کردم هیچ کس انتظار نداشت که به این سرعت راهی مسابقات بزرگ بشوم. حتی این برای من و پدر و مادر خودم شوک آور بود، اما اکنون می توانم بگویم که این شروع برای من تجربه زیادی به ارمغان آورده است.

او می‌گوید: شرایط هر ورزشکاری متفاوت است و هر انسانی تجربیات خود در شرایط مختلف به دست آورده است. تنیس روی میز برایم بسیار سرگرم کننده است و نمی توانم بگویم که از پیروز شدن خسته شده ام. دوست دارم در المپیک توکیو موفق به کسب مدال شوم و پیروزی در محافل بزرگ بسیار خوشحال کننده است.

این ورزشکار ادامه می‌دهد: بازی های المپیک از نظر ورزشی بسیار چالش برانگیزتر از پارالمپیک است. من از ۱۱ سالگی در پارالمپیک شرکت کرده و من چندین بار نیز قهرمان شده ام. می توان گفت که من به همه موفقیت های ممکن رسیده ام. البته پارالمپیک همیشه قلب من بوده و خواهد بود. اما از طرف دیگر رقابت در المپیک بسیار بیشتر بوده و رقبای بسیار بهتری در آنجا رقابت می کنند."

منبع: ورزش سه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.