کد مطلب: ۵۱۳۶۰۵

دومین محموله واکسن روسی کرونا فردا به ایران ارسال می‌شود

دومین محموله واکسن روسی کرونا فردا به ایران ارسال می‌شود

محموله دوم واکسن روسی کرونا شامل یک صد هزار دوز فردا بارگیری و به ایران ارسال خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نخستین محموله واکسن روسی کرونا هفته گذشته وارد کشور شد و محموله دوم واکسن اسپوتنیک وی فردا پنجشنبه از مسکو به ایران ارسال می‌شود.

محموله دوم واکسن روسی کرونا شامل یک صد هزار دوز فردا بارگیری و به ایران ارسال خواهد شد.

واکسیناسیون پرسنل آی سی یو کرونای بیمارستان ها از روز سه شنبه در ایران با واکسن اسپوتنیک وی آغاز شده است و در ادامه مسیر سالمندان و جانبازان در آسایشگاه ها واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

گفتنی است، شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو همراه هیاتی برای بررسی توانمند‌های دارویی و تولید واکسن در روسیه و امضای تفاهم نامه همکاری از روز یکشنبه در مسکو بسر می‌برد.

رئیس سازمان غذا و دارو در دیدار با خانم الکساندرا دروونوا معاون امور بین الملل وزیر بهداشت روسیه درباره استفاده واکسن اسپوتنیک وی در ایران گفت: ما در این مورد شاهد سنگ اندازی‌هایی از شرکت‌های بین المللی برای استفاده از واکسن اسپوتنیک وی در ایران بودیم با این وجود سازمان غذا دارو مجوز مصرف این واکسن را صادر کرد. وزیر بهداشت ایران اجازه نداد منافع برخی شرکت‌ها مانع استفاده از واکسن روسی شود.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: برای پایان دادن به شایعات اولین کسی که واکسن دریافت کرد فرزند وزیر بود. به این ترتیب با این اقدام وزیر پیام صریح به روسیه داد که اراده ایران توسعه همکاری‌های درمانی با روسیه است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حامل پیام وزیر بهداشت ایران برای همتای روسی است، اظهار کرد: انتظار وزیر بهداشت ایران این است که با روسیه گام‌های عملی برای همکاری در عرصه‌های مختلف پزشکی از جمله واکسن برداریم.

«الکساندرا دروونوا» معاون اموربین الملل وزیر بهداشت روسیه با بیان اینکه همکاری در زمینه‌های سلامت با ایران برای کشور ما افتخار بزرگی است، تصریح کرد: بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم که توافقنامه‌ای ابتدا بین وزارت خانه‌های بهداشت و سپس در بالاترین سطح بین دولت‌های دو کشور به امضا برسد.

این مقام بهداشتی روسیه آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در ایران را تبریک گفت و افزود: از ایران به خاطر استفاده از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» قدردانی می‌کنیم. امروز «واکسن اسپوتنیک وی» به غیر از روسیه در ۲۵ کشور ثبت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

آخرین اخبار مرتبط با کرونا را در اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگر مسئولین به جای فایزر میرفتن واکسن روسی میزدن منم میزدم

    • Armin

      بابا ناشناس جان فایزر گند زده اما اسپوتنیک تو 10کشور جواب دهی عالی داشته،روسیه سال هاست تو این زمینه سرمایه گذاری کرده حتی رسانه‌های غربی هم به موثر بودن اسپوتنیک اعتراف کردن وارد این لینک شو ببینhttps://per.euronews.com/2021/02/10/did-the-whole-world-underestimated-russian-sputnik-v-vaccine-againsit-covid19-coronavirus

    • Armin

      اروپا برای اسپوتنیک داره صف می‌کشه! نتانیاهو به پای موسسه گامالیا افتاده زودتر سفارش تحویل بده، بلاروس، ارژانتین، تونس، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، قزاقستان، مجارستان، گینه و امارات، این واکسن روسی زدن بدون هیچ عارضه‌ای بر عکس فایزر که ۵۰نفر فقط در یکی از کشورهای اسکاندیناوی کشت! و صورت خیلی ها رو فلج کرده! بین واکسن های موجود فعلا اسپوتنیک،سینوفارم، مدرنا و مقداری آسترازنکا اثردهی خوبی داشتن متاسفانه فایزر همش تبلیغات پوچ بود! برو تحقیق کن اسپوتنیک بر خلاف فایزر هیچ کس نکشته و تا ۹۲% اثر داره? مجله ی لنست که غربی هست دوروز پیش به این موضوع اعتراف کرد،ضمنا ایرانی های زیادی در روسیه داریم که از طریق اینستاگرام باهاشون در ارتباط باشی به جز تب و سرگیجه مقطعی عارضه ای نداشتن

    • ناشناس

      کاملا درست میفرمایید؛ واکسن روسی قابل اعتماد نیست اصلا مهم نیست دومین مجله علمی معتبر دنیا تاییدش کرده! اصلا مهم نیست سازمان غذا و دارو ایران و آژانس بهداشت اروپا تاییدش کرده! اصلا مهم نیست نظام پزشکی بعد از یک سری اختلاف نظر که داشت قانع شد! اصلا مهم نیست خیلی از کشورهای دنیا مثل ترکیه امارات و… واکسن فایزر نخریدن!
      مهم اینکه مسیح علینژاد که فوق پروفسورا داره گفته مسولین واکسن فایزر زدن مهم اینکه بهاره جان به واکسن روسی اعتماد نداره مهم اینکه چهارتا زندانی سیاسی سابق که راجع به همه چی نظر میدن دارن خوودشون رو پاره میکنن که سر واکسنم که شده مبارزه کنن!
      من از روسیه یا هر کشور دیگه ای دفاع نمیکنم ولی واقعا خجالت نمی کشی از کسایی اخبار میگری که سادیسم وار آزار میدن!

  • ناشناس

    مگه نمیگفتن خودمون داریم تولید میکنیم…
    پس چرا روسی؟

    • Armin

      مال خودمون اواسط بهار یا اواخرش میرسه ضمنا چنان میگید روسی انگار دارید راجع به افغانستان صحبت می کنید! بابا طرف ابرقدرت جهانی هست تو خیلی زمینه ها زبانزد هست، آمریکا جرات نداره بهش بگه بالا چشمت ابرو! ترکیه و امارات با اون اقتصاد قوی فهمیدن سینوفارم و اسپوتنیک بهتره فایزر کنسل کردن