کد مطلب: ۶۹۱۱۸۰

ورود هیئت آمریکایی به تایوان

ورود هیئت آمریکایی به تایوان

نشریه واشنگتن پست در گزارشی از سفر یک هیئت ۵ نفره از قانونگذاران آمریکایی به تایوان ۱۲ روز پس از سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نشریه واشنگتن پست در گزارشی از سفر یک هیئت ۵ نفره از قانونگذاران آمریکایی به تایوان ۱۲ روز پس از سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، بنابر گزارش این نشریه، هیئت قانونگذاران آمریکایی تنها ۱۲ روز پس از دیدار «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که خشم چین را برانگیخت، به تایوان سفر کردند.

در زمان سفر پلوسی، چین با اعزام موشک، کشتی جنگی و هواپیما‌های جنگی به دریا‌ و آسمان اطراف تایوان به این سفر پاسخ داد.

مؤسسه آمریکایی در تایوان هم در بیانیه خود در این باره گفت: «این هیئت ۵ نفره را سناتور دموکرات اد مارکی از ماساچوست رهبری می‌کند و یکشنبه و دوشنبه به عنوان بخشی از سفر به آسیا در تایوان خواهند بود.»

این هیئت قرار است با رهبران ارشد دیدار کرده و درباره روابط آمریکا و تایوان، امنیت منطقه‌ای، تجارت، سرمایه‌گذاری و مسائل دیگر رایزنی کنند.

یک شبکه تلویزیونی تایوانی هم درباره سفر این هیئت، ویدئویی از فرود هواپیمای دولتی آمریکا در حدود ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت محلی در فرودگاه «سونگشان» در تایپه، پایتخت تایوان را نشان داد.

چین تایوان را قلمرو خود می‌داند و بار‌ها از آمریکا خواسته تا به اصل حاکمیت چین واحد احترام بگذارد.

در چند سال اخیر روابط میان سه طرف به دلیل مداخلات آمریکا در امور داخلی چین رو به وخامت رفته است و اکنون هم سفر هفته گذشته پلوسی به بدتر شدن اوضاع منجر شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.