کد مطلب: ۱۹۸۷۲۳

وزیر آموزش و پرورش زنگ «انقلاب» را نواخت

وزیر آموزش و پرورش زنگ «انقلاب» را نواخت

همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور، وزیر آموزش و پرورش زنگ انقلاب را به صورت نمادین در مدرسه دخترانه رفاه به صدا درآورد.

سید محمد بطحایی که به مناسبت دهه مبارک فجر و در آستانه پنجاهمین سالگرد تاسیس مدارس «رفاه» و به پاسداشت خاطره حضور امام (ره) در دبستان دخترانه رفاه، با بیان اینکه شنیدن نام انقلاب برای هرکسی چه در داخل و چه خارج و چه دوست و دشمن بلافاصله تداعی نام امام راحل را می‌کند، گفت: هویت و شناسنامه انقلاب با نام امام راحل عجین شده و انقلاب بدون نام ایشان شناخته شده نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: آنچه برای فرزندان و امیدهای آینده ما باید روشن باشد، این است که چگونه فردی بدون مکنت و مال و پشتوانه‌های سیاسی در ارکان حکومتی وقت، توانست چنین انقلابی رقم بزند که پس از گذشت ۴۰ سال همچنان از آن تحت عنوان انقلاب ارزش‌ها نام می‌برند.

بطحایی ادامه داد: باید دائم این سوال را در ذهن مرور کنیم که چه شد امام اینگونه ماندگار شد؟ سنت و سیره وی چه بود؟

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاید مهم‌ترین علت این ماندگاری امام (ره) این باشد که امام صرفا به رضایت خداوند توجه داشت و همه تصمیماتش برای خدا بود، گفت: آنچه همواره مدنظر امام قرار داشت، رضایت خدا بود.

بطحایی ادامه داد: امام به وعده خداوند ایمان داشت و به نیروی عقل، مشورت و فکر معتقد بود و باور داشت با اتکا به این چند عنصر، درست‌ترین تصمیم را می‌گیرد.

وی افزود: از یکی از نزدیکان ایشان شنیدم که «حضرت امام در سخت‌ترین تصمیم‌گیری‌ها استخاره نمی‌کرد و هیچ گاه ندیدم امام استخاره کند. در سخت‌ترین تصمیم گیری‌ها با اتکا به عقل و مشورت پیش می‌رفت.»

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان گفت: دانش خود را تقویت و مهارت‌های لازم برای ورود به زندگی را تمرین کنید، کشور به شما احتیاج دارد و منتظر ورود شما به عرصه‌های مختلف مدیریتی است.

بطحایی افزود: حتما از ایامی که در مدرسه هستید، بیشترین بهره را ببرید، خمودی دشمن آینده ماست و باید با نشاط باشید. البته ما هم کم تقصیر نداریم، اما تلاش می‌کنیم موانع حرکت شما به سمت اهداف عالیه را برطرف کنیم، ایران اسلامی چشم انتظار شماست.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.