کد مطلب: ۱۷۸۸۵۵

وزیر اقتصاد هند: درآمد کشاورزان را دو برابر می‌کنیم

وزیر اقتصاد هند: درآمد کشاورزان را دو برابر می‌کنیم

وزیر اقتصاد کشور هند گفت: به منظور اطمینان از پایداری و افزایش تولید محصولات کشاورزی، قصد داریم درآمد کشاورزان را به دو برابر افزایش دهیم.

یکی از برنامه‌های مهم دولت هند حمایت از بخش کشاورزی به منظور افزایش میزان تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در همین راستا وزیر اقتصاد هند با تأکید بر اهمیت افزایش پایدار میزان تولید داخلی محصولات کشاورزی گفت: دولت برنامه دارد تا با اعمال سیاست‌های مختلف درآمد کشاورزان را تا سال 2022 میلادی دو برابر نماید.

به گفته وزیر اقتصاد کشور هند افزایش درآمد کشاورزان یکی از پیش‌نیازهای اصلی ایجاد پایداری در تولید محصولات کشاورزی و افزایش آن است و از این رو بهبود قدرت خرید کشاورزان برای دولت هند اهمیت ویژه‌ای دارد.

در حال حاضر در بازار جهانی محصولات کشاورزی مازاد عرضه وجود دارد و این مسئله باعث کاهش قیمت محصولات شده است. با اینحال وزیر اقتصاد هند این شرایط را ناپایدار و آسیب پذیر دانست.

به گفته وزیر اقتصاد هند با بیان اینکه دولت این کشور روش‌های متعددی را برای حمایت از افزایش تولید محصولات کشاورزی در نظر گرفته است گفت: در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته روش‌های بسیاری برای پرداخت یارانه مستقیم و غیرمستقیم به کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

این مسئله موجب شده است کشورهایی که به بخش کشاورزی یارانه نمی‌دهند با مشکلاتی در این حوزه مواجه شوند.

بهبود زیرساخت‌های روستایی، تسهیل پرداخت وام به کشاورزان با نرخ بهره کمتر و توسعه حمایت‌های بیمه ای از کشاورزان، از روش‌های مورد استفاده دولت هند برای بهبود شرایط کشاورزان و افزایش درآمدهای آن‌ها است.

کشور هند جمعیت بسیار قابل توجهی دارد و از این رو قصد دارد نیاز خود به واردات محصولات غذایی و کشاورزی را کاهش دهد.

بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین و با اولویت‌ترین بخش‌های اقتصادی کشورهاست و عملکرد مناسب آن بر دیگر حوزه‌ها تأثیر مستقیم دارد.

منبع: آریابازار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.