کد مطلب: ۷۱۷۵۴۷

رئیس بانک مرکزی:

رئیس بانک مرکزی: آرامش در بازار ارز

رئیس بانک مرکزی: آرامش در بازار ارز

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: در حوزه بازار ارز شاهد آرامش خوبی هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس‌کل بانک مرکزی امروز چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ در حاشیه جلسه هیئت دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به نقل از مهر،علی صالح‌آبادی گفت: در حوزه بازار ارز شاهد آرامش خوبی هستیم. از ابتدای سال تا اواخر مهرماه حدود ۲۵میلیارد دلار در سامانه نیما، ارز عرضه شده است.

صالح‌آبادی افزود: منابع صادرات نفتی و غیرنفتی به گونه‌ای است که حجم عرضه هر روز فزونی دارد و امیدواریم تا پایان سال تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بازار متشکل ارزی شاهد افزایش حجم معادلات اسکناس هستیم، بیان کرد: ابتدا این بازار داخل صرافی‌ها بود، بعدا در تابلوی بازار متشکل ارزی معاملات را انجام می‌داد. نرخ ارز صرافی‌ها هم به گونه‌ای است که چند هفته‌ای است هر صرافی قیمت عرضه و تقاضای خود را در سایت بازار متشکل ثبت می‌کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی تصریح کرد: با اقدامات بانک مرکزی شاهد عمق خوب بازار هستیم.

علی صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: علی رغم شرایط مختلف، نوسانات ارز در بازار کم بوده است. در بازار آزاد نیز نوسانات محدود بوده و در سامانه نیما هم نوسانات محدودی وجود دارد. امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی‌های مقرراتی و مکانیزمی در بازار شاهد این آرامش در بازار باشیم.

صالح آبادی در رابطه با تاکید روز گذشته رئیس‌جمهور به بانک‌ها برای جلوگیری از یاس و ناامیدی؛ گفت: شب گذشته در جلسه ستاد اقتصادی دولت مسئله تسهیلات بانکی مطرح و مقرر شد میزان تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها و توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها طی گزارشی ارائه شود. حدود ۶۶درصد به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و خدماتی اختصاص داده شده است. ۱۵درصد هم به نیازهای خرد اختصاص دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.