کد مطلب: ۵۹۲۱۷۷

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت خبر داد:

کاهش۳۰ تا ۴۰ درصدی تقاضای موتورسیکلت

کاهش۳۰ تا ۴۰ درصدی تقاضای موتورسیکلت

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی با بیان اینکه مردم به جای تعویض به تعمیر روی آورده‌اند، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقاضای موتور سیکلت ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر شده است، در این مدت قیمت‌ها افزایش خاصی نداشته اما کاهش هم ندارد که علت آن هم هم قیمت تمام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت در مورد آخرین وضعیت بازار موتور سیکلت اظهار کرد: از آنجا که مردم در وضعیت فعلی چندان به خرید موتورسیکلت رو نمی‌آورند، اگر موتور آنها دچار مشکل شد سعی می‌کنند تنها پول خرید قطعات یدکی را پرداخت کرده و موتورسیکلت خود را تعمیر و استفاده کنند. امیدواریم که اقتصاد کشور رونقی پیدا کند تا موتورسیکلت قیمت مناسبی پیدا کرده و مردم بتوانند خرید کنند.

وی افزود: وقتی تقاضا برای یک محصول وجود نداشته باشد طبیعی است که افزایش قیمت هم پیدا نکند. کارخانه‌های موتور سیکلت یک زمانی نزدیک به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار موتورسیکلت تولید می‌کردند. امروز این آمار به ۱۵۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است، ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برای سرتاسر کشور اصلا رقم قابل توجهی نیست، از این میان هم بخشی در فروشگاه‌ها می‌ماند و شاید تنها نصف آن به فروش برسد.

منصوری با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان خاطرنشان کرد:‌ کارخانه‌های موتورسیکلت واقعا با مشکل مواجه هستند. امیدواریم که از تولید حمایت شود تا بتوانند از این وضعیت خارج سوند، هر کارخانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر پرسنل دارد که باید حقوق آنها تامین شود. اگر این اتفاق نیافتد اینها هم به آمار بیکاری اضافه می‌شوند. به هرحال فعلا کارخانه‌داران با چنگ و دندان کارخانه‌های خود را حفظ کرده و تولید می‌کنند. کارخانه‌ها از چند وقت پیش رو به فروش اقساطی آوردند ولی وقتی شخص مجبور است بخش زیادی از حقوق خود را برای قسط موتور پرداخت کند، برای خرید اقدام نمی‌کند. با این حال فروش اقساطی وضع بهتری نسبت به فروش نقدی دارد اما باز وضعیت راضی‌کننده‌ای ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی در ادامه گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقاضای موتور سیکلت ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر شده است، در این مدت قیمت‌ها افزایش خاصی نداشته اما کاهش هم ندارد که علت آن هم هم قیمت تمام شده است. در یک سال اخیر اگر هم افزایش قیمتی بوده بسیار ناچیز است، برای مثال موتور سیکلتی که ۲۳ یا ۲۴ میلیون تومان قیمت دارد حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان گران‌تر شده است.

وی در پایان در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت صادرات و واردات موتور سیکلت بیان کرد: صادرات ما به افغانستان، عراق و برخی کشورهای دیگر بود که آنها هم به موتورسیکلت‌های چینی رو آورده‌اند. واردات موتورسیکلت ما نیز بیشتر از کشور چین است، امیدواریم که تحریم‌ها برداشته شود تا بتوانیم از کشورهایی مانند هند، مالزی و اندونزی موتور سیکلت وارد کنیم.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تحریمها برداشته بشه از هند و مالزی و اندونزی موتور وارد کنید؟
    نه از اتریش و آلمان و ایتالیا و فرانسه که استاندارد جهانی 5 ستاره دارند؟
    دیگه هند شده آرزوی موتورسیکلتهای ما ،، دیگه چقدر ایرانی به ذلت افتاده ،.

    • ناشناس

      اگر واردات بطور کامل حذف شوند که یک سر سوزن وارد نشه اونوقت علم و توانایی ایرانی معلوم میشه.