کد مطلب: ۶۰۰۹۳۴

خاندوزی:

ارز ۴۲۰۰ تومانی فعلا حذف نمی‌شود

ارز ۴۲۰۰ تومانی فعلا حذف نمی‌شود

وزیر اقتصاد‌ گفت: دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حرکت کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احسان خاندوزی، ‌وزیر اقتصاد امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرذ: یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور مسئله خودتحریمی داخلی است که در زمینه‌های مختلف وجود دارد اما تقریباً مصادیق مشابه یکدیگر دارد که باید با راهکارهایی آن را کاهش دهیم.

وی افزود: ۲ موضوع تسهیل عام و تشویق خاص همواره مورد توجه دولت سیزدهم است و باید در فعالیت‌های تولیدی زمینه برای ورود همه به اقتصاد را فراهم کنیم و از سوی دیگر حمایت های لازم را برای تولید کنندگان داشته باشیم.

وزیراموراقتصادی و دارایی اظهار کرد: تلاش داریم در نقطه تماس دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان هزینه‌ها را به حداقل برسانیم و سیاست‌های مانع فعالیت‌های تولیدی را از میان برداریم.

خاندوزی گفت: باید فعالیت‌های اقتصادی برای کسانی که وارد عرصه فعالیت اقتصادی می‌شود باید با کمترین هزینه زمانی و صرف وقت رقم بخورد.

وی اظهار کرد: بود و نبود ارز ۴۲۰۰ تومانی در نوع واردات و نوع محصولات تولیدی داخل تعیین کننده است.

وزیراموراقتصادی و دارایی گفت: دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حرکت کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید به تعویق خواهد افتاد.

خاندوزی افزود: مشکل پنجره واحد، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را می‌توانیم حل کنیم و وقتی این مسائل نادیده گرفته می‌شود چرخ اقتصاد سخت می‌گردد و در هفت ماه ۹۰ میلیون دلار مجموعه صادرات استان است که بسیار ناچیز است.

وی اظهار کرد: اگر تا ۲۷ سال دیگر هیچ پروژه تعریف نشود باز نیز پروژه برای اجرا رسیدن این پروژه‌ها داریم و مسائل مختلفی باعث این وضع شده است.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصادکلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی واضح بود حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منتفی هست.

  • آریا

    جالبه یکی از دلایلی اینکه نتونستن حذف کنه چون چین نمی تونه این کارو بکنه از اون جایی که در سال پیش 60 درصد واردات ایران از چین( واقعا برام عجیبه اینا خود کفا شدن ولی کاملا به چین وابسته شدن! با اینکه همش دم از تولید ایرانی میزنن!) بوده وحتی کالاهای چینی که اسم تولید داخلی وارد ایران میشه نیاز به ارز دلار داره و بخاطر این مجبور شدن این ارز نگه دارن چون خود چین وابستگی زیادی به دلار امریکا داره!

  • ناشناس

    اگه حالا شما ارز 4200 رو حذف کنی مگه فرقی هم حاصل میشه . دولت چه حذف کنه چه نکنه هیچ نفعی برای مردم وجود نداره. آمریکا اقتصاد غول داره ما اینجا توی ایران اختلاس غول داریم.

  • ناشناس

    با سلام
    از پارسال تا الان چهار میلیارد تومان پول و زندگیم تو بورس رفت تا لایی کشی و رانت تو اقتصاد هست فساد و گادفادر بازی ادامه داره تا بوده این بوده مردم عادی بازنده اصلی و تمام ❗

  • رفاه و آسایش، حق مسلم ماست

    چرا فعلا حذف نمیشه؟ نگران خروش ناگهانی هستید؟ اما بالاخره با این طرز فکر و مدیریت، سر از ناکجا آباد در خواهید آورد. حتی آسمان هم بر علیه شماست!