کد مطلب: ۶۲۷۹۰۰

دادستان کل: وضعیت معیشتی کارگران خوب نیست/ همه کمک کنند

دادستان کل: وضعیت معیشتی کارگران خوب نیست/ همه کمک کنند

دادستان کل کشور گفت: وضعیت معیشتی کارگران وضعیت خوبی نیست و همه باید کمک کنند تا رضایت کارگرها جلب شود. باید حقوق این قشر زحمتکش رعایت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دادستان کل کشور در نوزدهمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی گفت: وضعیت معیشتی کارگران وضعیت خوبی نیست و همه باید کمک کنند تا رضایت کارگرها جلب شود. باید حقوق این قشر زحمتکش رعایت شود. طبیعتاً مشکلات کارگری وجود دارد و باید مجلس شورای اسلامی و دولت محترم شرایطی ایجاد کنند که هم شرایط کارگر و هم شرایط کارفرما بهبود یافته و مشکلات پیش رو حل‌وفصل شود.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری اظهار کرد: همه می‌دانیم که قوام و پایداری هر کشور و ملتی بستگی به وضعیت اقتصادی‌اش دارد. مقام معظم رهبری چندین سال است به این مسئله توجه و تاکید دارند. اما متأسفانه در این سال‌ها کسی به این منویات توجهی نداشته است. ایشان مسائل اقتصادی کشور را جنگ اقتصادی دانسته و برای آن قرارگاه ایجاد نمودند. اما متأسفانه مدیران ذی‌ربط به اهمیت موضوع واقف نبوده و آماده این جنگ نبودند.

منتظری یکی از موانع تولید را قاچاق دانسته و گفت: رهبری بر مبارزه با قاچاق کالا تاکید جدی داشته و دارند و حتی اعلام نمودند که باید کالای قاچاق لوکس را به آتش کشید اما گوش شنوایی نبود و اکنون هنوز آثار آن بی توجهی‌ها را می‌بینیم. اگرچه خوشبختانه دولت سیزدهم رویکرد تحقق اهداف انقلاب و منویات معظم رهبری را دارد اما عملی کردن و حل کردن مسائل موجود زمان‌بر است و در این مدت کوتاه امکان حل همه مسائل و گرفتاری‌ها نیست.

بخش خصوصی به کمک دولت بیاید

وی افزود: بخش دولتی و بخش خصوصی باید مکمل و همراه هم باشند تا بتوان به مشکلات فائق آمد. اخیراً هم مقام معظم رهبری جلسه با تولیدکنندگان داشتند و به برخی مسائل اشاره و سرفصل‌هایی را هم برای برون‌رفت از مشکلات اعلام نمودند. اکنون باید بخش خصوصی با کمک دولت عزم خود را جزم کند و با تلاش خود به دنبال پیشرفت و رونق اقتصاد کشور باشد.‌

منتظری بر همکاری و تعامل همه جانبه دستگاه قضائی با تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: همه می‌دانیم که قوه قضائیه در خصوص مسائل اقتصادی وظیفه و تکلیفی ندارد اما پس از دستور و منویات مقام معظم رهبری آماده هرگونه همکاری و کمک به تولیدکنندگان است و هر جا که نیاز به همراهی باشد حتماً همراه و در کنار شما خواهد بود.

دادستان کل کشور اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که حدود ۹۸ درصد سرمایه بانک‌ها سرمایه و سپرده مردم است و ما هم باید مدافع این حق مردم و بانک‌ها هم باشیم. اما اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها برخلاف دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های بانک مرکزی اقدام کنند. دریافت سود مرکب‌ هم بر اساس شرع اسلام حرام است و هم بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ممنوع است و ما اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها از دستورات سرپیچی کنند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین گلایه‌های مردم وضعیت خودروها است، گفت: باید همه تلاش کنیم تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد و کارگران و کارفرمایان و نهایتاً مردم از وضعیت تولید کشور رضایت داشته باشند.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جملاتی که با “باید” شروع میشه جنبه عوام فریبی داره.

  • ناشناس

    کمتر بچاپید و دزدی کنید همه چیز درست میشه.

  • کوروش حبیبی

    همین بخش خصوصی پدر کارگر رو دراورده و بیگاریی میکشه

  • کارگر با حقوق نجومی!!!

    دادستان کل کشور از معیشت سخت کارگران خبر دارند و همین جناب دادستان کل از حقوق بگیرهای نجومی هم مطلع هستند؟؟
    جناب دادستان کل کشور از کسانی که بالای پنجاه میلیون تومان دریافتی ماهانه یا بیشتر دارند مطلع هستند؟!!!!!!!!!!!!!!!!
    ماهانه بالای پنجاه میلیون تومان دریافتی مدیر یا نماینده مجلس یا وزیر!!!!!
    اگه پول تو مملکت نفت خیز ایران زیاده چرا به قول دادستان باید کمک شود به معیشت کارگران!!!!!!!!!
    پول بادآورده نفت ایران و حقوق های نجومی و معیشت سخت کارگران زحمتکش!!!!!!!!!!!
    دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟؟!!