کد مطلب: ۵۳۰۰۶۷

۵ پیش‌بینی از بازارها در هفته جدید

وضعیت کدام بازار هفته بعد بهتر است؟

وضعیت کدام بازار هفته بعد بهتر است؟

در هفته اخیر شاخص بورس ۰٫۴ درصد و قیمت طلا ۰٫۵ درصد افت کرد و قیمت دلار نیز ۱٫۹ درصد ارزان شد اما در بازار سکه، قیمت سکه ۰٫۴ درصد افزایش یافت. در هفته بعد به نظر می‌رسد وضعیت کدام بازار بهتر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر شاخص بورس ۰٫۴ درصد و قیمت طلا ۰٫۵ درصد افت کرد و قیمت دلار نیز ۱٫۹ درصد ارزان شد اما در بازار سکه، قیمت سکه ۰٫۴ درصد افزایش یافت. در هفته بعد به نظر می‌رسد وضعیت کدام بازار بهتر است؟

ـ رئیس اتحادیه طلای تهران: افزایش انس جهانی طلا را گران کرد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا اندکی گران شود.

ـ بازرس اتحادیه طلای تهران: هر چند بازارها تعطیل است اما تقاضا برای ربع سکه زیاد است.

ـ کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار: هفته آینده هم احتمالا بازار وضعیتی مشابه هفته قبل داشته باشد، چون تعطیلات ادامه دارد و هنوز هم تقاضای تجاری و مسافری در بازار نیست. تنها اتفاقی که ممکن است بیفتد تاثیر گذاری تحریم‌های آمریکا بر روسیه است. تحریم‌های تازه ایران علیه روسیه قیمت جهانی طلا را افزایش داده است و این افزایش قیمت در بازارهای جهانی، افزایش قیمت سکه را هم با خود به همراه می‌آورد. از آنجا که سکه نیز لیدر قیمتی محسوب می‌شود در این شرایط معمولا پول ایران هم مقداری از ارزش خود را از دست می‌دهد. تاثیر افزایش قیمت یورو و انس جهانی در هفته آینده احتمالا از هر عامل دیگری بر بازار ارز و قیمت دلار موثرتر است. اما اخبار مذاکره امری مستمر است و گمان نمی‌کنم در هفته آینده تاثیر مثبت یا منفی خاصی را در این راستا ببینم.

ـ ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه: سهم‌های شاخص‌ساز هستند که قدرت نقدشوندگی دارند. روند معاملات فردا (شنبه) همچون روزهای گذشته نزولی است و تعداد زیادی از نمادها همچنان قفل در صف فروش هستند.

ـ علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه: در حال حاضر بازار سهام در شرایطی قرار دارد که نیاز دارد ارزش معاملات افزایش یابد. یکی از راه‌های افزایش حجم معاملات این است که افرادی که دارای نقدینگی هستند وارد بازار شوند. از سوی دیگر وجود دامنه نوسان، باعث شده صف‌های فروش طولانی مدتی را شاهد باشیم. اگر دامنه متغیر به حالت قبل و مساوی برگردد، بازار از دید خیلی از سهامدارانی که نقد هستند جذابیت دارد. اگر این اتفاق رخ ندهد و نمادها با کاهش قیمت زیادی همراه نشوند، بازار تحرکی نخواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این کارشماس ریسسی دیپلم داره خداوکیلی…رانت از کجا میگیرند که بورس را منفی تر کنند

  • مهدی

    فقط ارز های دیجیتال..

  • ناشناس

    سوال مهمی که باید از کارشناسان پرسید اینه که چرا دولت با باز کردن محسوس دامنه نوسان در 8 ماه قبل و و حتی کاهش آن باعث تشدید صفهای فروش ، احساس ترس را در سهامداران افزایش و باعث افزایش بی اعتمادی بیشتر شد و حتی تاثیر داخلی و جهانی اعتراضات ضد بورسی را به جان خرید؟ !

  • سجاد شهریاری

    طلا و سکه و دلار بخرید هر چقدر هم بد باشه از اینکه پول رو دست دولت بدین بهتره ،تجربه بد را تجربه کردن خطاست